محمد خدادی گفت: هنر رسانه ایجاد اضطراب و خبر بد نیست بلکه صحت اطلاعاتی است که ارائه می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری اعلام نتایج رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری گفت: اصل بقای رسانه صحت اطلاعات است. دوران قدرت انحصاری رسانه‌ها به پایان رسیده است و الان مخاطبان رسانه‌ها دست به انتخاب می‌زنند و در واقع قدرت در دست آنهاست.

وی افزود: در سال‌های اخیر میزان انتظار در هیات نظارت بر مطبوعات برای دریافت مجوز رسانه به کمترین زمان ممکن رسیده است و تمامی تقاضا‌ها برای راه‌اندازی رسانه به سرعت بررسی می‌شوند. فرصت‌های امروز رسانه‌ای در کشور باید در خدمت تولید محتوا قرار بگیرد. هنر رسانه ایجاد اضطراب و خبر بد نیست. هنر او در صحت اطلاعاتی است که ارائه می‌کند. دقت در اطلاع رسانی در خدمت صحت و در نهایت سرعت انتقال اطلاعات است.

این مقام مسئول اظهار کرد: هنر رسانه در نشر خبر نیست بلکه در تولید خبر سالم و صحیح است. هرجایی که رسانه ایرانی موفق بوده جایی است که توانسته اعتماد مردم را با محتوای خود جلب کند و این با صحت و منبع اطلاعاتش مرتبط است.فضای رسانه‌ای ایجاد شده درباره رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها را به فال نیک می‌گیریم. این رتبه‌بندی فرصتی برای بازخوانی و آسیب‌شناسی و افزایش مهارت در تولید محتواست و ما در معاونت بخشی از جامعه خبری هستیم نه متولی آن؛ متولی رسانه‌ها خبرنگاران هستند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم پیشکسوتان رسانه‌ها امروز هم مانند دهه شصت به تربیت مخاطبان بپردازند. با آن‌ها در تولید محتوای خبری همراه شوند و باعث هم‌افزایی شوند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.