سریع‌ ترین خودروی تاریخ جهان رکورد شکست

اتومبیل SSC Tuatara توانست با رسیدن به سرعت ۵۳۳ کیلومتر بر ساعت رکورد بشکند و به سریع ترین خودروی تاریخ جهان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اتومبیل SSC Tuatara اکنون رسما به عنوان سریع‌ترین اتومبیل ساخته شده در تاریخ شناخته می‌شود. این ابرخودروی جذاب در آخرین آزمایش خود به سرعت ۳۳۱ مایل (۵۳۳ کیلومتر ) بر ساعت رسید.

آزمایش مورد نظر اوایل ماه جاری در اتوبان‌های نوادای آمریکا صورت گرفت؛ جایی که محل خودنمایی SSC Tuatara  بود. علت دیرکرد در اعلام نتایج این آزمایش‌ها آن بود که کارخانه SSC در آمریکایش شمالی زمان زیادی را بر روی تحلیل داده‌های به دست آمده صرف کرده بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط تیم تحقیقاتی شرکت مذکور، اتومبیل SSC Tuatara در مسیر رفت تنها سرعت ۳۰۱.۷ مایل بر ساعت را طی کرده بود اما به هنگام بازگشت سرعت آن به ۳۳۱.۱۵ مایل رسید. سرعت‌ مورد نظر در آزمایش‌های صورت گرفته میانگین ۳۱۶.۱۱ مایل بر ساعت را به شرکت سازنده ارائه داد. گفتنی است؛ پیش از این رکورد پرسرعت‌ترین اتومبیل دنیا در اختیار Agera RS بود که نهایت سرعت ۲۷۷.۹ مایل بر ساعت را در سال ۲۰۱۷ طی کرده بود.

قیمت اتومبیل SSC Tuatara


بیشتر بخوانید


قیمت اتومبیل SSC Tuatara

جدا از رکورد سریع‌ترین اتومبیل جهان خودروی SSC Tuatara رکوردهای دیگری مانند بیشترین سرعت در یک اتوبان عمومی را نیز شکسته است. بر اساس نظر منتقدان و تحلیلگران دنیای اتومبیل‌رانی، این خودرو سریع‌ترین اتومبیلی است که در تاریخ تولید شده است.

قیمت اتومبیل SSC Tuatara

خودروی SSC Tuatara برای علاقه‌مندان دنیای خودرو در دسترس قرار دارد و آن دسته از افراد که قابلیت پرداخت ۲ میلیون دلار را دارند می‌توانند یک نسخه از سریع‌ترین اتومبیل جهان را خریداری کنند. نکته قابل توجه آن است که راننده‌ای که آزمایش‌های سرعت را با اتومبیل SSC Tuatara انجام داده باور دارد که می‌توانسته از این بیشتر سرعت بگیرد و رکورد بالاتری را ثبت کند. طبق گفته وی در زمان انجام آزمایش اتومبیل همچنان قدرت برای اعمال سرعت بیشتر را داشته اما بادهایی که از کناره‌های اتوبان می‌وزیدند باعث کاهش سرعت آن شده‌اند.

 اتومبیل SSC Tuatara

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راتین
۱۰:۰۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
بابا بیا پراید خودمونو ببین من خودم ایمان دارم ۳۲۰ مایل رو رد میکنه ایمنی و انواع آپشنا رو هم داره
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۳۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
دادچ داری اشتباه میزنی الان رکورد دست بوگاتی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
پرایدو ما هم صفر تا مرگش زیر نیم ثانیه است .!
آخرین اخبار