معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دارو «رمدسیویر» به عنوان یک داروی ضدویروس تاحدودی در درمان کرونا تأثیرگذار بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دارو‌های زیادی براساس علائم بالینی افراد برای بیماران مبتلا به کروناویروس استفاده می‌شود، اما دارو «رمدسیویر» به عنوان یک داروی ضدویروس تاحدودی تأثیرگذار بوده است.

او با بیان اینکه اکثر بیماری‌ها داروی اختصاصی دارند، اما هیچ داروی اختصاصی برای درمان کروناویروس وجود ندارد، اظهار کرد: کلروکین، کلترا، رمدسیویر و فاویپیراویر دارو‌هایی هستند که برای بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌کنیم و رمدسیویر دارویی بوده که به روند بهبود برخی بیماران کمک کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: هیچ داروی اختصاصی برای درمان کروناویروس وجود ندارد، اما رمدسیویر، چون یک داروی ضدویروس است، در درمان برخی بیماران مؤثر بوده است.

جلیلی در رابطه با وضعیت بیمارستان‌های استان، تشریح کرد: در فاز اول این بیماری، ۷۵۰ تخت پیش بینی کرده بودیم، اما با توجه به روند افرایشی مراجعات به بیمارستان‌ها، افزایش تخت داشتیم.

او ادامه داد: در بحث کمبود تخت ICU با وزارت بهداست صحبت کردیم تا در تکمیل تجهیزات به ما کمک کنند همچنین بیمارستان ارتش را به عنوان پشتیبان بیمارستان سینا درنظر گرفتیم تا بیمارانی که وضعیت مناسب تری دارند به آن جامنتفل شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با وضعیت کادر درمان نیز بیان کرد: تاکنون حدود ۱۵۰۰ نفر از کادر درمان به کروناویروس مبتلا شدند که بالای ۹۰ درصد این افراد به محل کار خود بازگشتند و مابقی نیز در حال گذراندن دوران بیماری خود هستند.

جلیلی خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی از نظر کمبود تجهیزات حفاظت فردی برای کادردرمان در استان همدان وجود ندارد. انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.