با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنایع گوناگون از جمله صنعت تهویه مطبوع و صنایع مرتبط با آن،تغییرات شگرفی در رابطه با روش های تولید و کاربرد انواع کانال های هوارسان پدید آمده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنایع گوناگون از جمله صنعت تهویه مطبوع و صنایع مرتبط با آن،تغییرات شگرفی در رابطه با روش های تولید و کاربرد انواع کانال های هوارسان پدید آمده است.از جمله از انواع جدید کانال هوا که در زیرمجموعه کانال های گرد قرار می گیرد کانال اسپیرال است.

این نوع کانال بصورت مارپیچی از تسمه ورقی با مقطع گرد به وسیله ماشین آلات پیشرفته در قطرها و سایزهای دلخواه بر اساس درخواست کارفرما قابل تولید است.برای تولید کانال اسپیرال از انواع ورق گالوانیزه،استیل،آلومینیوم می توان استفاده نمود.کانال اسپیرال با توجه به ساختار و ماهیت خود، یک محصول چند منظوره به حساب می آید و به وفور در سیستم های تهویه مطبوع جهت انتقال هوای گرم و سرد، در سیستم های شوت زباله بعنوان داکت انتقال زباله و در سیستم های مکنده به عنوان داکت انتقال ذرات ریز،گرد وغبار و موادی مثل گرانول به وفور مورد کاربرد قرار می گیرد.با توجه به ساختار شیک،زیبا و مدرن و نمای دکوراتیو کانال اسپیرال، استفاده از آن در محیط هایی مثل آفیس ها،نمایشگاه ها،فست فودها،کافی شاپ ها، رستوران ها و موارد مشابه بصورت اکسپوز مورد استقبال فراوان قرار گرفته و طراحان و مهندسان معمار در طراحی های داخلی برای داکت های انتقال هوا از این نوع کانال هوا بهره می گیرند.با توجه به رنگ پذیری نمای بیرونی کانال اسپیرال گالوانیزه ، استفاده از کد رنگ های مختلف و زیبا(بنا به تناسب رنگ محیط)، باعث زیبایی مضاعفی در محیط می گردد.

راههای نوین پیشگیری از اتلاف انرژی حرارتی در سیستم های تاسیساتی

در مورد کانال های جدید انتقال هوا بیشتر بدانیم

با توجه به بالا بودن هزینه های تولید انرژی در ساختمان هایی با کاربریِ مسکونی، تجاری وصنعتی و نیز تحمیل مبالغ گزاف جهت تعمیر و نگهداری این سیستم ها،استفاده از روش های نوین برای جلوگیری از هدررفت و اسراف انرژی به موضوعی مهم و ضروری مبدل گشته است.در گذشته نه چندان دور برای حفظ و جلوگیری از اتلاف انرژی در سیستم های تاسیساتی به طور سنتی از عایق هایی مثل پشم شیشه و پشم سنگ بطور گسترده استفاده می شد اما این نوع عایق ها با توجه به کیفیت و خاصیت ساختاری ،هم به لحاظ زیست محیطی و هم به لحاظ کیفیت به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات جدید از جمله عایق الاستومری نیستند.خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و وجود ماشین آلات جدید این امکان میسر گشته که محصولات جدیدی با کاربرد عایق حرارتی و عایق صوتی  از سوی کارخانجات معتبر به بازار ارایه گردد.فوم عایق الاستومری با ساختار سلول بسته و متخلخل با دانسیته بالا که در برابر حرارت و حریق به خوبی مقاوم است محصول بسیار مناسبی جهت جلوگیری از افت و اتلاف حرارت و انرژی محسوب می گردد.با وجود تکنولوژی های جدید و مدرن در راستای اجرای سیستم های موتورخانه ای و تهویه مطبوع، به راحتی می توان در طراحی و اجرای هوشمندانه نسبت به موارد یادشده،به طور شگفت انگیزی از اتلاف انرژی و حرارت در ساختمان ها جلوگیری نمود.

عایق الاستومری لوله ای

برای جلوگیری از چگالش در لوله های آب سرد و جلوگیری از یخ زدگیِ محتویات لوله آب از عایق الاستومری لوله ای استفاده می گردد. 

در مورد کانال های جدید انتقال هوا بیشتر بدانیم

همچنین در سیستم های گرمایشی مثل تاسیسات و لوله های آب گرم موتورخانه ها که جلوگیری از افت انرژیِ حرارتی در لوله های آب گرم ضروری است عایق الاستومری لوله ای به کار می رود.. علاوه بر جلوگیری از افت حرارت و بردوت در لوله ها، کاربرد عایق الاستومری لوله ای بعنوان پوشش می تواند از زنگ زدگی و اکسیداسیونِ بدنه ی بیرونی لوله ها جلوگیری کند. بطور کلی عایق الاستومری لوله ای و رولی بعنوان یک عایق حرارتی-برودتی و حتی صوتی در سیستم های گرمایشی،سرمایشی و تهویه مطبوع مورد کاربرد قرار می گیرد. عایق الاستومری لوله ای در ضخامت های ۹-۱۳-۱۹ و ۲۵ میل تولید و عرضه می گردد. عایق الاستومری لوله ای که در کارخانه بطور خام با ضخامت های مختلف تولید می شود بصورت عایق لوله ای ساده(خام، بدون چسب، بدون کاور آلومینیومی و...) است. بر اساس درخواست خریدار می توان خدمات چسب و قوبلِ آلومینیوم را بر روی آن بعنوان خدمات مازاد اجرا و عایق الاستومری لوله ایِ مورد نظر را دقیقا با مشخصات مدنظرِ کارفرما به خریدار تحویل نمود. طریقه کاربرد و نصب عایق الاستومری لوله ای به این ترتیب است که ابتدا با یک کاتر عایق الاستومری لوله ای را در طول برش می دهیم.سپس با استفاده از بُرس سطح لوله موردنظر به چسب مخصوص عایق الاستومری آغشته میکنیم.سپس عایق الاستومری لوله ای را دور لوله قرار داده و محل درز عایق را با چسب الاستومری به هم می چسبانیم.در آخرکار هم تمام درزهای به هم پیوسته را با استفاده از نوار درزگیر می پوشانیم.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار