لطفی با اشاره به اینکه مراکز منتخب ۱۶ ساعته مرجع اصلی ارائه مراقبت به بیماران کووید ۱۹ هستند، گفت: این مراکز به هزار و ۸۷۷ مورد مراجعه کننده خدمات ارائه کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در یکصد و نود و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، با بیان اینکه اینکه اینکه مراکز منتخب ۱۶ ساعته مرجع اصلی ارائه مراقبت به بیماران کووید ۱۹ هستند و دیروز به هزار و ۸۷۷ مورد مراجعه کننده خدمات ارائه کرده اند، اظهارکرد: این آمار تاکنون بی سابقه بوده است.

او هشدار داد: رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی از سوی برخی افراد سبب انتشار بیماری کووید ۱۹، به خطر افتادن جان مردم، افزایش مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته، ازدحام در بیمارستات‌ها و تکمیل و پُر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها شده است.

او ضمن اشاره به ۳ هزار و ۲۰۲ مورد تست انجام شده در آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا طی دیروز تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

لطفی با بررسی مصوبه‌های پیشین ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، بر آموزش مراقبت در منزل ویژه بیماران کووید۱۹ تاکید کرد و افزود: در این نشست مقرر شد تا به منظور درمان بیمارانی که نیاز به خدمات بستری در بیمارستان‌ها ندارند، برای استفاده از ظرفیت مراکز درمان در منزل برنامه ریزی و برای توسعه حوزه درمان، با نظارت معاونت درمان دانشگاه، آموزش‌ها ارائه شود.

در این نشست نیاز‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه نظیر تامین تخت، نیروی انسانی، کادر درمانی و تجهیزات برای بخش‌های کووید۱۹ در بیمارستان‌های مرجع نیز، از دیگر محور‌های این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که درباره ارایه خدمات به مراجعان در ۵۳ مرکز منتخب درمان سرپایی کرونا در استان و نظارت بازرسان بهداشت با هدف پیگیری رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس، گزارش داد.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، درباره چگونگی روند خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان فارس توضیحاتی ارائه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار