هم زمان با سراسر کشور طرح آمران سلامت در قم با مشارکت اعضای جمعیت هلال احمر استان قم در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، محمدرضا بهرامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: هم زمان با سراسر کشور طرح آمران سلامت از امروز پنجم آبان  تا ۱۵ آبان ماه با شعار «جامعه را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دعوت می‌کنیم» با مشارکت اعضای جمعیت هلال احمر قم  برگزار می شود.

اوافزود: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی حضور پر شور نیرو‌های داوطلب در ماه‌های اول شیوع کرونا و خدمات موثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند و... بار دیگر نیرو‌های داوطلبِ مخلص و جوانان مومن و صالح برای ورود به  عرصه مقابله با ویروس کرونا پای کار آمدند.

بهرامی ادامه داد: توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی_ درمانی از افراد آسیب‌پذیر جامعه در مواجهه با ویروس کرونا نیز از جمله اهداف این طرح است که  با مشارکت اعضای جمعیت هلال احمر قم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: این طرح در ۵۰ پایگاه ثابت و سیار در مکان‌های پر تردد از قبیل حرم حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران و فروشگاه‌های بزرگ استان و..اجرا می شود.

بهرامی ،به منظور کمک به سلامت جامعه و ریشه کنی کرونا،توصیه به افرادی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با  ملزم کردن آنان به رعایت اصل  فاصله گذاری اجتماعی و  رعایت نکته‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن با حفظ احترام به شان و منزلت انسانی  از مهم‌ترین وظایف آمران سلامت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: هلال احمر از آغاز شیوع ویروس کرونا در زمینه فعالیت‌هایی همچون غربال گری در مبادی ورودی شهر و مناسبت‌های مختلف، ضدعفونی و توزیع ماسک، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با هدف کمک به نیازمندان و متاثران از کرونا و در اختیارگذاشتن تجهیزات امانی پزشکی از جمله کپسول اکسیژن، مانومتر و دستگاه اکسیژن ساز اقدامات موثری انجام داده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار