سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن تحریم‌هایی را علیه نهاد‌های آمریکایی شرکت‌کننده در فروش اسلحه به تایوان اعمال خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز دوشنبه اظهار داشت که پکن تحریم‌هایی را علیه نهاد‌های آمریکایی شرکت کننده در فروش اسلحه به تایوان اعمال خواهد کرد.

به گفته او، لاکهید مارتین، بوئینگ دفاعی و ریتون تحت تحریم‌های چین قرار می‌گیرند.

هفته گذشته، آژانس همکاری امنیتی دفاعی که دفتر پنتاگون برای نظارت بر کمک‌های نظامی آمریکا به سایر کشور‌ها را برعهده دارد، اعلام کرد، وزارت امور خارجه فروش بیش از یک میلیارد دلار تجهیزات نظامی به نام رسمی دولت تایپه، تایوان را تایید کرده است.

وزارت امور خارجه چین ضمن انتقاد از این تصمیم، از واشنگتن خواست تا قرارداد پیشنهادی تسلیحات را به تایوان لغو کند در غیر این صورت چین متناسب با اوضاع پاسخ‌های لازم را می‌دهد.

پکن همیشه تایوان را بخشی جدا نشدنی از قلمرو خود خوانده و از سایر کشور‌ها خواسته است که به سیاست  چین واحد پایبند باشند.

در حالی که واشنگتن به طور رسمی تایوان را به عنوان یک نهاد مستقل دولتی به رسمیت نمی‌شناسد و به سیاست چین واحد پایبند است، اما پس از قطع روابط دیپلماتیک با آن در سال ۱۹۷۹، در واقع روابط غیررسمی با این جزیره، از جمله تأمین اسلحه را حفظ کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار