معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تمرین مقابله با آلودگی نفتی با استفاده از بوم ساحلی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

 سیدحسن ابراهیمی  معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: به منظور حفظ آمادگی تیمی مقابله با آلودگی دریایی و ارتقاء کیفیت اجرا، تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی در دریا با محوریت استفاده از بوم ساحلی در بندر چابهار برگزار شد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این تمرین را حفظ آمادگی نیرو‌های عملیاتی در مواجهه با خطرات احتمالی ناشی از آلودگی دریایی و کاهش آثار محیط زیستی عنوان کرد.

ابراهیمی با اشاره به برنامه زمانبندی و ماهیانه این تمرینات؛ ارزیابی توان تجهیزاتی موجود و بر اساس کنوانسیون بین المللی، آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی (OPRC) را از اهداف برگزاری این مانور خواند.

او  در ادامه افزود: این مانور توسط تیم مقابله با آلودگی نفتی بندر چابهار با استفاده از تجهیزات مقابله با آلودگی از قبیل: بوم محدود کنندهِ ساحلی بر روی شناور ثوره انجام شد.

او افزود: آلودگی نفتی سالیانه خسارات زیست محیطی و اقتصادی فراوانی در دریا‌ها به دنبال دارد که اهمیت حفظ اکوسیستم‌های دریایی از طریق کاهش آلودگی دریا‌ها خصوصاً آلودگی نفتی، نقش مهم و حیاتی عملیات مقابله با آلودگی در دریا می‌باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار