انجام تست کرونا برای افرادی که علائم و یافته‌های بالینی مشکوکی در آن‌ها مشاهده نشده ضرورتی ندارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت:براساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارتخانه بهداشت، تست کرونا برای ۱۰ گروه هدف که واجد شرایط هستند به صورت رایگان انجام می‌شود.

او با اشاره به تحول روانی که از شروع اپیدمی کرونا در بین مردم ایجاد شده است بیان کرد: افراد در صورتی که علائم بالینی شاخصی مانند تب، تنگی نفس، از دست دادن حواس بویایی و چشایی را داشته باشند برای انجام تست کرونا اقدام کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: طبق آخرین آمار و آزمایشات انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۲ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که ۱۴۷ نمونه مثبت گزارش شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: از این تعداد ۳۳ مورد در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند و ۱۱۴ نفر نیز به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

شریف زاده با اشاره به ثبت ۳ مورد فوت جدید در ۲۴ ساعت ادامه داد: تعداد کل فوتی‌ها براثر ابتلا به ویروس کرونا در استان به عدد ۲۴۹ افزایش پیدا کرده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۹ نفر وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.