مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از افزایش میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: میزان بارش‌ها در استان اردبیل به ۲۱۳ و ۷ میلی‌متر رسیده است.

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل از بارش مناسب امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: میانگین بارش یک سال در استان اردبیل ۲۱۳ و ۷ میلیمتر است.

او افزود: سال گذشته در این مدت ۱۷۳ و ۳ میلیمتر بارش داشتیم که خوشبختانه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

محمدی  به اهمیت ایجاد ایستگاه‌های هواشناسی در مسیر گردنه صائین اشاره کرد و گفت: در سطح استان اردبیل ۷۰ ایستگاه هواشناسی وجود دارد که گردنه صائین نیر یکی از محور‌های مواصلاتی مهم در استان است که تردد خودرو‌های شمالغرب کشور از این مسیر میباشد و افزایش ایستگاه‌های هواشناسی دراین مسیر بسیار الزامی است تا دقیقتر هواشناسی صورت گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به پیش‌بینی بارش‌ها در فصل سرمای پیش رو نیز اظهار کرد: انتظار می‌رود با پیش‌بینی‌های صورت گرفته میزان بارش‌ها در سطح استان مداوم بوده و فصل بارشی خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بارندگی ، فصل سرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.