با گروه‌های گردشگری و کوهنوردی غیرمجاز در گیلان برخورد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روزبه آلیانی، رئیس دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با توجه به ممنوعیت برگزاری تور گردشگری و طبیعت گردی در این استان با گروه‌های کوهنوردی غیرمجاز برخورد شده است.

او افزود: با اوج گیری بیماری کرونا در استان و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای حفظ سلامتی هم استانی‌ها و هموطنان، این اداره کل از نیمه مهر ماه تا اطلاع ثانوی اجرای تمام تور‌های گردشگری و طبیعت گردی را برای دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری ممنوع کرده است.

رئیس دفتر بررسی گردشگری گیلان اظهار داشت: با این حال افرادی سودجو در این مدت بدون توجه به تذکرات ستاد مقابله با کرونا با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به جذب مسافر و اجرای تور‌های گردشگری و کوهنوردی غیرمجاز کردند.

آلیانی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی و فرماندهی انتظامی استان، با ایجاد اکیپ‌های بازدید و نظارت مشترک پلیس اطلاعات و امنیت استان و این اداره کل در ۴ هفته پیاپی از حرکت این گروه‌های در سطح استان جلوگیری و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

او از تشدید بازرسی‌ها در هفته‌های آتی در شهرستان‌های این استان خبر داد و تصریح کرد: ان شاءالله پس از شکست ویروس کرونا در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق صنعت گردشگری در گیلان خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.