روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت : خودرو‌های گشت حفاظتی انفال الهی بایستی از سوخت به نرخ دولتی بهره‌مند باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صفری روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت : منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار کشور است. بیش از ۷۰ درصداز مساحت را منابع طبیعی اعم از جنگل، مرتع ومناطق بیابانی کشور تشکیل می‌دهند. و به جرات می‌توان گفت که این حوزه نقشی مهم به همان میزان درصد در حفظ آب، حفظ خاک، کاهش آلودگی هوا، جلوگیری وکاهش سیل و تولید اکسیژن، ممانعت از حضور بسیاری از آفات در اراضی کشاورزی،دارد زمینه ساز آرامش روحی وروانی انسان‌ها، بستر ساز تولید بسیاری از گیاهان دارویی، خوراکی وصنعتی، وحتی بستر ساز تامین هر آنچه به عنوان مواد گوشتی ولبنی در سفره غذایی ملت است.

او گفت : سالیان متمادی است که حفاظت از این منابع عظیم که در رده انفال الهی و وظیفه‌ای حاکمیتی است بر عهده سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور قرار گرفته تا با فرهنگ سازی والبته گشت‌های مستمر حفاظتی از این سرمایه ملی حفاظت نماید ومانع از هر‌گونه دخل وتصرف در آن توسط فرصت طلبان وسودجویان شود تا تمامی نسل‌ها بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

صفری افزود : اما در راستای اجرای وظایف جنگلبانان این روز‌ها با موانعی روبرو هستند. از جمله هزینه‌های هنگفت تامین بنزین خودرو‌ها به نرخ آزاد. دوم اینکه خودو‌های جدید حفاظتی فوتون که به جهت کاهش نیاز به بنزین به ناوگان حفاظتی پیوستند بایستی گازوئیل یورو ۴ استفاده نمایند که آن‌هم متاسفانه در استانی کوهستانی مانند کرمانشاه با کمبود مواجه است. هرچند که هیچ مانعی باعث کاهش علاقه وانجام وظیفه جامعه جنگلبانان در جای جای این مرز پر گهر نمی‌شود، اما می‌طلبد که دولت محترم وسازمان برنامه توجهی خاص به حفاظت از این سرمایه‌های حیات بخش وملی با اختصاص هزینه سوخت به نرخ دولتی وتامین گازوئیل یورو ۴ در استان‌های غربی به ویژه مرز نشین و کوهستانی داشته باشند که نتایج مطلوبی را در امر خداپسندانه حفاظت از خلقت‌های حیات بخش الهی را در پی خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.