مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۱۷ هزار تن انواع مرکبات تاکنون از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه برداشت مرکبات در سیستان و بلوچستان از مرداد آغازشده و تا بهمن ادامه دارد اظهار داشت: چهار هزار هکتار از باغات این استان به کشت مرکبات نظیر پرتقال، لیموترش و شیرین، گریپ فروت، نارنج و نارنگی اختصاص دارد که ۲هزار و ۷۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت مرکبات ۳۶ هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: شهرستان‌های دلگان، نیکشهر، خاش، سرباز، دشتیاری، تفتان، فنوج، ایرانشهر، قصرقند و کنارک عمده مناطق کشت مرکبات در استان هستند.

شهرکی اظهار داشت: کشت مرکبات در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال سه هزار نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در افزون بر ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.