خادمان گمنام سلامت افرادی که مشغول دفاع از سلامت مردم هستند اما دیده نمی‌شوند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با شیوع ویروس کرونا کار پزشکان و پرستاران بیشتر شده و نیرو‌های بهداشت و درمان با عنوان مدافعان سلامت سخت مشغول دفاع از سلامت مردم در مقابله با این ویروس هستند و برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ تلاش می‌کنند.

مدافعان سلامت در بخش‌های کرونای بیمارستان‌ها در شرایط خطرناک به سختی کار می‌کنند، عده‌ای فرسوده می‌شوند، عده‌ای به ویروس کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند و عده‌ای از مبتلایان شهید می‌شوند.

خادمان گمنام سلامت

اما خارج از بیمارستان‌ها هم افرادی هستند که در شرایط سخت و در معرض خطر کرونا در میدان مبارزه با کرونا آستین بالا زده اند و با این ویروس موذی مبارزه می‌کنند.

این افراد در کنار تلاش‌های کادر درمان برای مبارزه با کرونا، با عنوان  خادمان گمنام سلامت کار شستن و کفن و دفن اموات کرونایی را در بی نام و نشانی انجام می‌دهند.

خادمان گمنام سلامت


بیشتر بخوانید:

  • کرونا ویروس؛ هیولای میکروسکوپی که بی رحمانه می تازد

  • دفن شبانه اموات، شایعه ای که رئیس آرامستان اراک به آن پاسخ داد

  • جنازه ای که در غسالخانه شکمش دوخته شد


هنرمند مدیر  بهشت رضوان ساوه گفت: میزان مرگ و میر شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشته است که، علت اصلی آن، مربوط به فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ است.

خادمان گمنام سلامت

او افزود: با این حال در تدفین اموات به خصوص اموات کرونایی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

خادمان گمنام سلامت

  بهشت رضوان ساوه در مساحت ۱۰۰ هکتار مربع شامل قطعات عمومی، اختصاصی، خانوادگی، شهدا، هنرمندان و کودکان با هدف دفن اموات خارج از فضای داخل شهر، رایگان شدن محل دفن و ارائه خدمات بهتر به صورت متمرکز افتتاح شده بود.

خادمان گمنام سلامت

کارکنان بهشت زهرا چه افرادی که در غسالخانه‌ها هستند و چه افرادی که به امر کفن و دفن مشغول هستند با اوج گرفتن کرونا، هم کارشان افزایش یافته است و هم در معرض جدی خطر ابتلا به کرونا ویروس هستند.

خادمان گمنام سلامت

با وجود افزایش اموات کرونایی و خطر ابتلا به کرونا، اما این افراد کارشان را انجام می‌دهند تا هم از ابتلای دیگران جلوگیری کنند و هم تسلای دل داغداران عزیز از دست داده باشند.

خادمان گمنام سلامت

دکتر مصری رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: آمار فوت شدگان ناشی از کرونا در ساوه و زرندیه به ۵ الی ۶ نفر در هفته رسیده است.

خادمان گمنام سلامت

دکتر مصری افزود: آمار هفتگی فوت شدگان کرونا در مقایسه با هفته‌های شهریور ماه سال جاری، افزایش داشته است.

خادمان گمنام سلامت در بهشت زهرا افرادی هم هستند که کارشان مهم و ضروری است، اما دیده نمی‌شوند افراد بی نام و نشانی که کار خود را در گمنامی و بی سر و صدا انجام می‌دهند.

خادمان گمنام سلامت

با وجود شیوع و سرایت سریع کرونا، متاسفانه، بسیاری از مردم نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند و در زدن ماسک سهل انگاری می‌کنند و این کار موجب خستگی و فرسودگی مدافعان سلامت و خادمان گمنام سلامت مردم می‌شوند.

رعایت موارد بهداشتی و زدن ماسک نیازمند عزم عمومی در رعایت و ریشه کن کردن کرونا است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.