مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از ورود اوقاف کرمانشاه به حوزه دارو و درمان رایگان نیازمندانِ مناطق محروم استان در دهه وقف خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح " مهر تندرستی" با هدف ویزیت رایگان نیازمندان مناطق محروم استان در دهه وقف (۲۴ مهر تا سوم آبان)، گفت : در دهه وقف اکیپ‌های پزشکی دو نفره در قالب طرح مهر تندرستی در سطح بقاع متبرکه شاخص شهر کرمانشاه شامل بقعه سیده فاطمه، زیارتگاه و مسجد صاحب الزمان (عج) و امامزاده ابراهیم (ع) برای ویزیت، تجویز دارو و درمان رایگان بیماران حاضر شده و مشغول خدمات رسانی رایگان به بیماران شدند.

او گفت : طرح مهر تندرستی همچنین در شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقروکلیایی، اسلام آباد غرب و سرپلذهاب اجرا شد و در مراکز بهداشت این شهرستان‌ها اکیپ‌هایی مشغول خدمات‌رسانی رایگان به بیماران شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در این طرح پزشکان پس از ویزیت رایگان بیماران نیازمند، دارو‌های مورد نیاز بیماران را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده و در مواردی هم که نیاز به انجام آزمایش و یا تصویربرداری و دیگر اقدامات تکمیلی بود، بیماران به بیمارستان‌ها ارجاع شدند که در تمامی این مراحل کمک‌هایی از سوی مجموعه اوقاف استان شامل حال نیازمندان خواهد شد.

او با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی از محل درآمد‌های موقوفه آیت الله کرکوکی شهر کرمانشاه، گفت: این موقوفه با ۲۲ هزار رقبه یکی از بزرگترین موقوفات کشور به شمار می‌رود که نیات خوبی مثل کمک به دارو و درمان بیماران نیازمند دارد.

شناسایی افراد نیازمند و بهره مندی نیازمندان مطابق نیات واقفین، شفاف سازی و اطلاع رسانی درخصوص مصرف عواید موقوفات مرتبط، ترغیب واقفین جدید به وقف کردن با نیاتی مثل تأمین هزینه‌های درمانی، خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی و... از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مهر تندرستی در دهه وقف در استان کرمانشاه بود که صالحی از آن‌ها یاد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.