رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از شروع طرح توانمندسازی منطقه باغ ابریشم کرمانشاه توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد ابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید براینکه دانشگاه رازی باید نقطه قوتی برای منطقه مجاور خود باشد، گفت : در راستای ایفای رسالت اجتماعی خود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، متعهد به ارائه خدماتی به مردم منطقه باغ‌ابریشم هستیم.

او همه دستگاه‌های اجرایی استان را برای اجرای طرح توانمندسازی منطقه باغ‌ابریشم به مشارکت طلبید و گفت : دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند مجری طرح توانمندسازی منطقه باغ‌ابریشم باشد، اما می‌تواند به نمایندگی از مردم این منطقه و از طریق مکاتبات، برگزاری جلسات و ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و متولیان ذیربط، پیگیر مطالبات، مسائل، نیاز‌ها و مشکلات آن‌ها باشد.

او افزود: دستگاهی همچون کمیته امداد می‌تواند از طریق تامین بودجه و امکانات مورد نیاز زمینه ایجاد اشتغال برای اقشار نیازمند این منطقه را فراهم کند، همچنین می‌توانیم با بنیاد برکت وارد مذاکره شده و امتیازاتی را برای مردم محله باغ ابریشم بگیریم و در نهایت به عنوان نهادی که دغدغه رشد و اعتلای منطقه مجاور خود را دارد، در حد توان نقش‌آفرینی کنیم.

رئیس دانشگاه رازی افزود: تاکنون جلسات بسیاری برای رسیدگی به مسائل منطقه باغ‌ابریشم تشکیل شده، اما نتیجه‌ای در بر نداشته، لذا دانشگاه برای ایفای رسالت اجتماعی خود از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های درونی‌اش استفاده می‌کند که یکی از این ظرفیت‌ها وجود دو دبیرستان وابسته به دانشگاه است که در این راستا برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان و کلاس‌های توانمندسازی با هدف کارآفرینی را برای دانش آموزان این منطقه برگزار کرد.

او با بیان اینکه عمده فعالیت‌ها و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این منطقه حول محور کار اجتماعی است، گفت: باید شناسایی دقیقی از وضعیت این منطقه و مسائل آن داشته باشیم.

اعلمی آل آقا ادامه داد: همجواری دانشگاه رازی با منطقه باغ‌ابریشم باید به رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی این منطقه کمک کند. شهرداری باید نسبت به وضعیت زیرساختی و عمرانی این منطقه توجه جدی داشته باشد و از این نظر میان منطقه باغ‌ابریشم و محلات برخوردار تبعیض قائل نگردد.

او افزود: در میان‌مدت به دنبال ایجاد بافت دانش‌بنیان در این محدوده هستیم، مذاکراتی با مدیران استانداری کرمانشاه نیز انجام شده تا از طریق تغییرات ساختاری جدی، یک منطقه دانش‌بنیان، فناوری و گردشگری را نیز در محدوده مجاور دانشگاه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: دانشگاه رازی باید نسبت به مسائل منطقه باغ‌ابریشم حساس باشد و از این نظر می‌خواهیم تسهیلگر رشد و توسعه و وکیل مدافع مردم باغ‌ابریشم باشیم و مطالبات مردم این منطقه را به گوش مسئولین ذیربط برسانیم تا در تخصیص اعتبارات، منابع و امکانات استان به مردم این منطقه تبعیضی صورت نگیرد.

او با بیان اینکه اراده ما بر این است که در مسیر توانمندسازی منطقه باغ‌ابریشم حرکت کنیم، گفت: در ابتدای راه قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم بود، اما رسالت اجتماعی ما ایجاب می‌کند که نسبت به این موضوع و شرکت در جلسات مرتبط با آن جدی باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۱۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام با راه وشهرسازی با داشتن سند30سال پیش ادعای مالکیت بیشترخانه های باغ ابریشم رامیکند تکلیف مردم بیچاره وضعیفی که با بدبختی الونکی خریده اند باقولنامه وحتی امتیاز اب وبرق وگاز چیست کسی هست جوابگوی مردم بینوا باشه کسی هست ازحق مردم بیچاره دفاع کنه ...