رئوفیان گفت: آیندگان فعالیت‌های امروز ما را قضاوت می‌کنند که در چه فکری بودیم و با چه هدفی به عرصه انتخابات وارد شدیم.

در حال تکمیل/سيد ابوالقاسم رئوفيان دبیرکل حزب ایران زمین در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و اعلام آمادگی افراد اظهار کرد: این روزها شاهد رونمایی از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ هستیم زیرا مرحله به مرحله به انتخابات نزدیک می‌شویم.

او ادامه داد: ما باید به طور هدفمند مراحل انتخاباتی را پشت سر بگذاریم و در نهایت به دو نامزد برای رقابت برسیم؛ همچنین تکثر نامزدها امری طبیعی و لازم است, اما به تدریج باید با تکیه بر شاخص‌ها، برنامه مورد نیاز و اقتضائات کشوری به لحاظ جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی به گزینه هایی که از هرجهت شایستگی یک رقابت سالم، قانونمند و اخلاق مدار را دارا هستند برسیم، این مهم ترین رسالت امروز ماست.

دبیرکل حزب ایران زمین تصریح کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی بیش از همه باید به تامین منافع ملی و مصالح کشور بیندیشند و برای تحقق چنین آرمانی که متاسفانه علیرغم‌ شعارها و وعده‌ها در گذشته مظلوم و مغفول مانده, تلاش کنند.

رئوفيان بیان کرد: آیندگان رویکردها و فعالیت‌های امروز ما را قضاوت می کنند که در چه فکری بودیم و با چه هدفی به عرصه انتخابات وارد شدیم و آن را مهندسی کردیم؛ هدف, رسیدن به منافع گروهی و باندی بوده یا منافع ملی و تامین مصالح کشور؟ با رویکرد شایسته سالاری آستین‌ها را بالا زده‌ایم یا مبتنی بر اندیشه و رفتارهای تریبالیستی و باندگرایانه آن را مهندسی کردیم.

او یادآور شد: همچنین وظیفه و رسالت حزبی خودمان را در جهت راهنمایی مردم به سمت و سوی تحقق ارزش‌ها و هدایت‌های فکری به معنای سیاسی - دینی و عقیدتی می دانیم یا رسیدن به قدرت و جایگاه ریاست جمهوری برای قبضه کردن همه چیز کشور به نفع آدم های حزب، جناح، گروه، قبیله و باندخودمان؟!

رئوفيان گفت:  انتخابات ریاست جمهوری  ۱۴۰۰ آزمون بسیار سختی برای نهادهای مدنی و نهادهایی همچون شورای نگهبان است که امیدواریم به درستی وظایفشان را برمدار قانون انجام دهند، البته یکی از مهم ترین موضوعاتی که هم از نظر دوست‌‎داران نظام‌ و هم از نظر دشمنان ما حائز اهمیت است مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است، چیزی که امروز مسئولان به خاطر عملکرد بدشان با آن مواجه هستند و دشمنان نظام به مشارکت حداقلی امید بسته اند.

دبیرکل حزب ایران زمین تاکید کرد: ما در انتخابات سال آینده بیش از هر زمان دیگری به رویکرد حضور هر چه بیشترمردم پای صندوق های رای نیاز داریم، همچنین استراتژی حزب اسلامی ایران زمین‌ در انتخابات پیش رو تلاش در تحقق راهبرد مشارکت حداکثری و حمایت از نامزدی با معیارها و شاخص‌های تعریف شده برمبنای شایستگی‌ها و توانمندی‌ها است.

او ادامه داد: شما انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مشاهده کنید، دو حزب مطرح جمهوری خواه و دموکرات بعد از بررسی‌ها و جلسات داخلی فراوان، به یک نفر می‌رسند که شکل کار بسیار روتین و مشخص است، اما در کشور ما طیف هایی از یک جناح‌ وقتی روی یک نفر به اجماع نمی رسند, شاهد تکثر نامزدها در یک جناح هستیم که قطعا این مشکل را در انتخابات ۱۴۰۰هم خواهیم داشت، اگرچه رسیدن اصلاح طلبان به یک گزینه تاحدی محتمل است.


بیشتر بخوانید

انتخابات ریاست جمهوری کمتر از ۵ گزینه داشته باشد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۱:۵۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
باسلام وتشکر ازجناب آقای روفیان که به نکات مهمی اشاره کرده اند.
آخرین اخبار