به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فراهانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان بر حضور مستمر مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در دفتر و نظارت بر کارشناسان دفتر تاکید کرد و گفت: در این رابطه درج اطلاعات دقیق اشخاص در سامانه از سوی مسئولان دفاتر خدماتی بسیار ضروری است و مسئولان باید به این مورد توجه کافی کنند.
او گفت: عدم نظارت مدیران دفاتر الکترونیک خدمات قضایی بر فعالیت دفتر خود موجب مشکلات عدیدهای از جمله اطاله دادرسی میشود که برای ساماندهی این موضوع، برای تمدید پروانه دفاتری که مدیر دفتر بدون عذر موجه در دفتر حضور نداشته باشد، سختگیریهای بیشتری اعمال خواهد شد.
فراهانی نوع رفتار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را در جلوگیری از اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع مهم و تاثیرگذار خواند و گفت: رفتار و گفتار مدیران و کارکنان دفاتر خدمات قضایی با مراجعین باید با رعایت حداکثر احترام و تکریم باشد و مدیران دفاتر نیز باید نسبت به افزایش انگیزه کارشناسان حقوقی و سایر کارکنان اقدام کنند.
او بر اتخاذ رویه واحد در عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اشاره کرد و گفت: ارتباط دادگستری با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید ارتباطی مستمر، مداوم و پیگیرانه باشد و با عنایت به اینکه دستورات معاونین ارجاع دستور قضایی است، لذا مدیران دفاتر از مقاومت در مقابل دستورات معاونین ارجاع خودداری کرده و همکاری و هماهنگی بیشتری از خود در قبال توصیههای ایشان نشان دهند.
فراهانی با اشاره به مشکل قطعیهای مکرر در سامانه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی،گفت: در مواقع قطعی سامانه مدیران دفاتر صرفاً در خصوص ارباب رجوعی که آخرین روز مهلت اعتراض ایشان میباشد، اقدام به مکاتبه با معاونت کنند.
او راهنمایی و تنظیم دقیق دادخواست را از مهمترین وظایف دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برشمرد و گفت: مدیران دفاتر باید سعی کنند از ورود دادخواست بی نتیجه و بیهوده جلوگیری کنند و با ارشاد مناسب حقوقی در جهت پیشگیری از ورود دعاوی بی نتیجه اقدام نمایند.
هاشم زاده رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه برخی نکات حفاظتی را متذکر شد و بر نصب دوربین مداربسته در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و حساسیت مدیران و کارکنان دفتر نسبت به خروج اطلاعات شخصی افراد تاکید کرد.
انتهای پیام/ک