نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: امروز آمریکا دیگر ابرقدرت نیست بلکه در میان افکار عمومی و جهانی تنها و رسوا و رو به ضعف گذاشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ناشی از شیوع کرونا برگزار شد اظهار داشت: امریکا امروز حقیر و تنها شده است و این روند رو به افول نشانه وعده الهی برای شکست مستکبران و طاغوت است.

او با تسلیت شهادت امام حسن عسگری و تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج) همزمان با نهم ربیع‌الاول افزود: اگر چه امام زمان (عج) غایب از نظر‌ها هستند، اما جامعه را هدایت می‌کنند و انقلاب را به پیش می‌برند.


بیشتر بخوانید


نکونام اضافه کرد: اگر چه در شرایط سخت آزمون و امتحان قرار گرفته‌ایم، اما باید بدانیم با صبر و مقاومت از این سختی‌ها گذر می‌کنیم و امداد‌های غیبی یاری‌گر ما است و دشمن نمی‌تواند به ما آسیبی وارد کند و در نهایت پیروزی نهایی با مومنان است.

او با اشاره به روند افول آمریکا در جهان ادامه داد: امروز آمریکا دیگر ابرقدرت نیست بلکه در میان افکار عمومی و جهانی تنها و رسوا و رو به ضعف گذاشته است.

نکونام با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: در این عرصه با دو مطالبه روبرو هستیم، یکی مطالبه از مردم برای رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی و دیگری مطالبه از مدیران برای فراهم کردن بستر‌های رعایت این دستورات بهداشتی است.

او ادامه داد: مدیران، عرصه اجتماعی را برای اینکه فاصله اجتماعی رعایت شود، فراهم کنند و دولت الکترونیک بیش از پیش در اختیار مردم قرار گیرد.

نکونام گفت: تمامی تربیون‌ها نماز جمعه با کار فرهنگی و رسانه‌ها نیز همواره مردم را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا توصیه می‌کنند و اگر عده‌ای به این پروتکل‌ها توجه نمی‌کنند و بی‌دلیل اقدام به خطر انداختن جان مردم می‌کنند، باید به این افراد تذکر داده شود و حتی باید از تمام ظرفیت‌ها برای کنترل این ویروس و قطع زنجیره انتقال آن استفاده کرد.

او در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به صورت خاص شهید فهمیده، بیان داشت: هشتم آبان سالروز شهادت نوجوان آزاده بسیجی شهید محمدحسین فهمیده است که برخی می‌خواهند حرکت ایثارگرانه و عارفانه این شهید نوجوان را زیر سوال ب‌برند، اما این افراد نمی‌تواند هشت سال دفاع مقدس را تحریف کنند.

نکونام همچنین به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: هفته وحدت از ۱۲ ربیع الاول و میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام از قول اهل سنت آغاز و تا ۱۷ ربیع الاول ادامه دارد.

او همچنین به هشتم آبان روز پدافند غیرعامل است نیز اشاره کرد و گفت: آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با حوادث از ضرورت‌های همیشگی است.

نکونام با اشاره به هفته ناجا و گرامیداشت خدمات نیروی انتظامی از خدمات و تلاش‌های فعالان این عرصه قدردانی کرد و گفت: این مجموعه در راس دستگاه‌های خدماتی قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار