سایت "گل" اسامی تیم منتخب رئال مادرید در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت "گل"، از سال ۱۹۹۲ به بعد که مسابقات جام اروپا به لیگ قهرمانان تغییر نام داد، سفیدپوشان مادریدی بازیکنان فوق العاده‌ای داشته اند.

در این گزارش به معرفی اعضای تیم منتخب رئال مادرید در تاریخ این رقابت‌ها می‌پردازیم.

۱. ایکر کاسیاس (دروازه بان)

کاسیاس، بهترین دروازه بان تاریخ رئال مادرید است که استانداردی بسیار بالا برای همه جانشینان خود تعیین کرد. در واقع، عملکرد فوق العاده ایکر باعث شد به او لقب " ایکر مقدس" داده شود.

در کل او ۷۲۵ بار برای باشگاه پایتخت بازی کرد، اولین حضور خود در لیگ قهرمانان را در سن ۱۸ سالگی تجربه کرد و در ۱۶ فصل حضور در رئال مادرید ۱۸ جام را از آن خود کرد.

۲. دنی کارواخال (مدافع راست)

کارواخال نام پر زرق و برقی در این تیم نیست، اما مدت‌ها است که در خط دفاعی مادرید حضور بسیار قابل اعتمادی دارد.

این مدافع کناری پس از یک سال حضور در بایرلورکوزن به تیم برگشت و از آن زمان هیچکس نتوانست او را بیرون کند. کارواخال چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد.

۳. سرخیو راموس (مدافع میانی)

کاپیتان رئال مادرید رهبری خارق العاده است و از سال ۲۰۰۵ تاکنون در دفاع و حمله مهره‌ای بسیار حیاتی بوده است. او بیشترین کارت زرد را در تاریخ لیگ قهرمانان گرفته است، اما این امر برای چنین بازیکن جنگنده‌ای امری طبیعی است.

شناخته شده‌ترین مدافع لالیگا تاکنون گل‌های نسبتا زیادی در اروپا به ثمر رسانده است که هیچ یک مهمتر از گل‌های او در قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ نیست.

۴. فرناندو هیرو (مدافع میانی)

هیرو در سال ۱۹۸۹ به عنوان هافبک به مادرید پیوست، اما در زمان جدایی اش در سال ۲۰۰۳، او یکی از مهمترین عناصر دفاعی بود. ملی پوش همه فن حریف اسپانیا در ۶۰۱ بازی ۱۲۷ گل به ثمر رساند او همچنین بازیکن سرسختی بود که در هوا هم مسلط بود.

هیرو یکی از بهترین کاپیتان‌های مادرید، همچنین به دلیل رهبری درجه یک خود نیز مشهور بود.

۵. مارسلو (مدافع چپ)

مارسلو فقط به دلیل طول مدت بازی، کیفیت همه جانبه و نقش کلیدی در یکی از موفق‌ترین دوره‌های تاریخ رئال مادرید در اروپا، روبرتو کارلوس را برای حضور در پست دفاع چپ تیم منتخب کنار می‌زند.

مارسلو علاوه بر اینکه یک مدافع عالی و متعهد است، چشم به گلزنی هم دارد. او در فینال ۲۰۱۴ گلزنی کرد و اغلب یکی از مهره‌های اصلی هجومی تیم است.

۶. کلود ماکه له له (هافبک میانی)

حضور کلود ماکه له له در پست خط هافبک چنان امنیت دفاعی برای تیم مادریدی فراهم می‌کرد که هنگام رفتن او به چلسی در سال ۲۰۰۳، تازه خط دفاعی مادرید به چشم آمد.

حضور این بازیکن فرانسوی در میانه میدان به بازیکنان خلاقی مانند زین الدین زیدان نیز اجازه می‌داد تا فقط روی فاز هجومی تمرکز کنند، با رفتن او رئال از نظر حمله نیزآسیب دید.

۷. لوکا مودریچ (هافبک میانی)

اینکه لوکا مودریچ کسی بود که به سلطه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بر توپ طلا خاتمه داد، همه آنچه را که باید در مورد کیفیت این بازیکن کروات بدانید به شما می‌گوید.

لازم به یادآوری است که مودریچ شروع سختی در اسپانیا داشت و حتی به عنوان بدترین خرید لالیگا در سال ۲۰۱۲ انتخاب شد. با این حال، او به سرعت به بازیکنی خلاق در خط هافبک رئال مادرید تبدیل شد و در چهار قهرمانی این تیم درلیگ قهرمانان طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ نقش اصلی را ایفا کرد.

۸. زین الدین زیدان (هافبک میانی)

زین الدین زیدان سرمربی این روز‌های رئال مادرید در زمین بازی نیز جادو می‌کرد. ضربه "والی" این بازیکن فرانسوی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۲ همچنان بهترین گل تاریخ رئال مادرید است.

زیدان با متانت، وقار و کیفیت قابل توجهی در خط میانی بازی می‌کرد. او پاسوری باشکوه در میانه میدان بود.

۹. رائول گونزالس (مهاجم)

رائول با زدن ۳۲۳ گل در ۷۴۰ بازی برای رئال، باعث شد فراموش شود که او در اصل از اتلتیکو مادرید آمده است.

رائول که یک مهاجم افسانه‌ای بود، در ۱۷ سالگی اولین بازی خود را در ترکیب اصلی رئال انجام داد و توانست ۱۶ جام با این باشگاه به دست آورد. رائول سه بار جام لیگ قهرمانان را بالای سر برد و در ۲ فینال گلزنی کرد.

۱۰. کریم بنزما (مهاجم)

بنزما پنجمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان است، واقعیتی که به نظر می‌رسد مورد توجه بسیاری از طرفداران فوتبال قرار نگرفته است.

البته احتمالاً به این دلیل است که این بازیکن فرانسوی سال‌ها برای گلزنی کریستیانو رونالدو به طور خستگی ناپذیر تلاش کرد و پس از رفتن این مهاجم پرتغالی به یوونتوس در سال ۲۰۱۸ به مهاجم اصلی مادرید تبدیل شد.

۱۱. کریستیانو رونالدو (مهاجم)

هواداران رئال مادرید اصرار دارند که کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است. این بازیکن پرتغالی در طول هشت سال حضور خود در سانتیاگو برنابئو رکورد‌های بیشماری را شکست و به بلانکوس‌ها کمک کرد تا چهار بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند که ۳ بار آن پشت سر هم بود.

او همچنین در دوران اوج لیونل مسی، ۴ توپ طلا را تصاحب کرد و با ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی، مادرید را به عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه ترک کرد.
سایت گل چند بازیکن را نیز به عنوان بازیکنان ذخیره تیم منتخب انتخاب کرده است که عبارتند از: کیلور ناواس، میشل سالگادو، روبرتو کارلوس، رافائل واران، فرناندو ردوندو، ژابی آلونسو و رونالدوی برزیلی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
رونالدوی برزیلی کجاست کارشناس مثلا فوتبالی گل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
رونالدوی برزیلی کجاست کارشناس مثلا فوتبالی گل
France
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
، گوتی و رونالدو و کارلوس رو نذاشته ، این حتما ادیتور مجله پوشاک بوده اومده برا فوتبال نظر داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
فیگو و بکهام و ایسکو رو یادت رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
بهترین و تکنیکی ترین بازیکن فوتبال فقط لویس نازاریو دولیما رونالدو بود بود

بازیکن فقط رونالدوی برزیلی و بعد زیدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
پس واران ازپپه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
پس پپه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
اونایی که مارسلو رو بجای کارلوس انتخاب کردن چیزی از فوتبال نمیدونن
Iran (Islamic Republic of)
Aaa
۰۹:۳۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
کارواخول باید بره کنار وگوتی جاشو پر کنه
آخرین اخبار