دبیر اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت:در شش ماهه اخیر، علیرغم کاهش صادرات در کشور، استان کرمانشاه با تلاش تمامی دستگاه‌های ذیربط در حوزه صادرات موفق شد رشد قابل توجهی در میزان وزنی و ارزش صادرات به دست آورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دبیر اتاق بازرگانی کرمانشاه با  تبریک سالروز روز ملی صادرات گفت: پارسال صادرکنندگان ما درگیر مسائل جدیدی بودند، علاوه بر مشکلات جاری این حوزه مانند مسائل تولید، تهیه مواد اولیه، تسهیلات، کمبود نقدینگی، افزایش قیمت تمام شده کالاها، افزایش هزینه‌های حمل و نقل که خود هریک به تنهایی تاثیرگذار است، مسائل بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز مزید علت شده و عملا بسیاری از صادرکنندگان دارای کسوت و سابقه تجاری را از چرخه خارج کرد.

پناهی ادامه داد: بخشنامه‌های متعدد، گیج کننده و گاه ضد و نقیض موجب گرفتاری بسیاری از صادرکنندگان شده که ضروری است دستگاه‌های ذی ربط با بازنگری در این مقررات روند صادرات را تسهیل و موانع را مرتفع کنند.

او بیان کرد: در شش ماهه اخیر، علیرغم کاهش صادرات در کشور، استان کرمانشاه با تلاش تمامی دستگاه‌های ذیربط در حوزه صادرات خصوصا گمرکات استان موفق شد رشد قابل توجهی در میزان وزنی و ارزش صادرات به همراه اورد به طوریکه در وزن و ارزش کالا‌های صادراتی به ترتیب با رشد ۱۴ و هفت درصدی همراه بودیم.

پناهی افزود: با توجه به این شاخص‌ها ضروری است مسائل و کاستی‌های مرزی و تجاری از جمله تکمیل زیرساخت‌ها، جاده دسترسی، محوطه سازی، ایجاد امکانات رفاهی، فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز و تقویت نیروی انسانی متخصص در اولویت امور قرار گیرد.

او گفت: بازرگانان ما نیز می‌بایست در حفظ این دستاورد بزرگ بکوشند و کیفیت کالا‌های صادراتی خود را ارتقا دهند و خصوصا در بسته‌بندی مطلوب مواد غذایی و کشاورزی که تبدیل به یکی از نقاط ضعف کالا‌های ایرانی در رقابت با محصولات دیگر کشور‌ها شده است بکوشند.

پناهی بیان کرد: اتاق بازرگانی کرمانشاه مانند گذشته و بنا بر وظیفه و رسالت خود به طور مداوم پیگیر حل و فصل مسائل و مشکلات بازرگانان و صادرکنندگان استان خواهد بود.

از مهمترین برنامه‌های اتاق در نیمه دوم امسال پیگیری مسائل مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات و تسهیل در مقررات آن و همچنین اخذ تسهیلات مناسب بانکی برای صادرکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.