پروژه‌های عمرانی در دست احداث شهرداری کرمانشاه تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پیش از ظهر امروز خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی شهرداری کرمانشاه بازدید کردند و از وعده تکمیل پروژه‌های عمرانی کرمانشاه از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ چگونگی روند رشد این پروژه‌ها مطلع شدند.

مجید امیری مدیر عمران شهرداری کرمانشاه، با اشاره به اجرای  پروژه رینگ شرقی شهر کرمانشاه در چند فاز، اظهار داشت: طول این مسیر ۵ و نیم کیلومتر است که با ایجاد این دسترسی موجبات رونق اقتصادی منطقه و افزایش ارزش افزوده برای مردم فراهم خواهد شد.

مدیر عمران شهرداری کرمانشاه با اعلام اینکه هزینه برآورد شده برای تکمیل پروژه هشت میلیارد تومان است بیان کرد: فاز اول که شامل عملیات خاکی است تا امروز حدود ۹۷ درصد پیشرفت داشته است و در مراحل بعد زیراساس، اساس و جدول گذاری انجام خواهد شد؛ و کار اتمام آن تا سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

در ادامه این بازدید خبرنگاران به محل اجرای پروژه تله کابین کرمانشاه رفتند.

هادی کرمی مدیر و سرمایه گذار پروژه تله کابین کرمانشاه در توضیحاتی با اعلام اینکه تله کابین کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مشغول ایجاد ایستگاه‌های تله کابین هستیم.

او تاکید داشت: به رغم تمام مشکلات اقتصادی سعی ما بر این است تا با شرایط مطلوب این طرح را پیش ببریم و اعتبار صورت گرفته برای کل پروژه حدود ۲۴۰ میلیارد تومان بوده و پروژه ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: مسیر این پروژه به طول هزار و ۴۳۲ متر بوده و ارتفاع اختلاف بالاترین و پایین‌ترین نقطه مسیر حدود ۴۵۷ متر است.

کرمی با بیان اینکه پروژه‌هایی برای ایستگاه آغازین و پایانی پروژه در نظر گرفته شده، گفت: فضا‌های تفریحی، گردشگری و ورزشی از هم اکنون برای احداث در ایستگاه ابتدایی پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیر این پروژه افزود: در ایستگاه پایانی هم که در "دشت کاهو" قرار دارد، فضا‌های علمی و پژوهشی مانند رصدخانه، کمپ تحقیقات گونه‌های گیاهی و جانوری، کمپ اورژانس، کمپ‌های اقامتی و سوئیت‌های شبانه و رستوران و کافی شاپ احداث خواهد شد.

همچنین احداث پارک بانوان نیز یکی دیگر از مقاصد بازدید خبرنگاران بود.

مژگان صفدری معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کرمانشاه از افتتاح پارک بانوان در ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: از سال ۹۱ تصمیماتی مبنی بر احداث پارک بانوان گرفته شد که هر بار به مرحله اجرا نرسید و بلاخره این فضا با مساحت ۷۷۷۰ متر برای پارک بانوان در نظر گرفته شد.

صفدری مهم‌ترین دلیل احداث این پارک را ایجاد آرامش برای بانوان دانست و گفت: در این پارک خانم‌ها با حس امنیت و پوشش راحت در این پارک حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.