کرونا نفس‌های یزد را به شمارش انداخت/ ابتلای روزانه ۲۰۰ یزدی به کرونا

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا استان یزد گفت: در حال حاضر از مرحله ابتلا تا پایان درمان کرونا هیچ کمبودی در استان وجود ندارد، اما این به معنای رعایت نکردن مردم نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد ترحمی، جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ظرف هفت ماه گذشته بیش از هفتصد نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند و در حال حاضر به طور متوسط روزانه تست ۲۰۰ نفر مثبت اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه لزوما این ۲۰۰ نفر بستری نمی‌شوند و افراد باید تحت قرنطینه خانگی قرار بگیرند، بر مسئولیت اجتماعی مبتلاشدگان به کرونا و رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی تاکید کرد.

ترحمی افزود: تلاش مسئولین و کادر درمان استان این است که چرخه انتقال ویروس کرونا قطع شود، اما با وجود اعمال محدودیت‌ها متاسفانه چرخه انتقال ویروس از جمع‌های عمومی به جمع‌های خانوادگی انتقال یافته و ما در بیمارستان‌ها مواردی را داریم که اعضای یک خانواده همه بستری هستند.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان ادامه داد: ما در استان یزد از مرحله ابتلا تا مرحله پایان درمان هیچ کمبود و مشکلی در زمینه امکانات درمانی نداریم و همه امکانات را فراهم کرده ایم.

او افزود: دولت در رسیدگی به بیماران کوتاهی نکرده و در این خصوص گلایه‌ای مشاهده نشده است و بهترین خدمات به بیماران ارائه می‌شود، اما مردم باید هشدار‌ها را جدی بگیرند و برای سلامت خود و خانواده خود نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته ترحمی در حال حاضر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۸۴درصد به ۵۴ درصد رسیده است و همین بی توجهی‌ها بستری‌ها را نزدیک به هفتصد نفر و وضعیت استان را حاد کرده است.

او تصریح کرد: امکانات و خدمات درمانی کم نشده، اما بی توجهی مردم زیاد شده است.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا تصریح کرد: در استان یزد بیش از سه هزار تخت بیمارستانی داریم که در صورت افزایش بیماران کرونایی باید خدمات سایر بخش‌ها را محدود کنیم، از این رو در صورتی که تعداد بستری‌های کرونا از ۸۰۰ نفر بیشتر شود، بیمارستان صحرایی را برای خدمت به بیماران راه اندازی خواهیم کرد.

ترحمی افزود: الگوی ما در رعایت نکات بهداشتی رهبر معظم انقلاب هستند که ارتباط ویدئو کنفرانسی خود را با وجود رعایت ملاحظات بهداشتی لغو کرده و به ارائه پیام اکتفا کردند.

او ادامه داد: با شرکت پست استان توافق شده که از شنبه جواب کلیه آزمایش‌های پزشکی را به درب منازل برساند و نیازی به مرجعه مردم به مراکز درمانی نباشد.

به گفته ترحمی جواب آزمایش‌ها ۱۲ ساعت پس از اعلام مراکز درمانی به دست مردم می‌رسد.

ترحمی عنوان کرد: در استان حدود ۴۷ دانش آموز به کرونا مبتلا شده اند و تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با بیان اینکه چرخه خدمات رسانی به مردم نباید قطع شود، بر دور کاری پرسنل و فعالیت غیرحضوری کارکنانی که ادارات آن‌ها زیرساخت لازم را دارند، تاکید کرد.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه ما با جامعه متکثر و خواسته‌های متناقض در اعمال محدودیت و تعطیلی روبرو هستیم و اصناف مخالف هرگونه تعطیلی هستند، بر دو قطبی نشدن موضوع سلامت و معیشت تاکید کرد و حساسیت اجتماعی مردم و اصناف را در رعایت نکات بهداشتی خواستار شد.

او افزود: در صورت تداوم وخامت بحران کرونا، به سمت تشدید محدودیت‌های کرونایی خواهیم رفت.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد: برای مدیریت بیماری و جلوگیری از چرخه انتقال ویروس در حوزه بازرسی و نظارت بر اصناف برنامه مدونی وجود دارد و ما روزانه حداقل ۴۰ گشت بازرسی داریم.

او با اشاره به اینکه در سطح استان ۳۰ هزار فروشگاه وجود دارد، امکانات نظارتی و انتظامی را برای گشت و کنترل محدود دانست و بر نقش خودکنترلی اصناف تاکید کرد.

ترحمی ادامه داد: در بازرسی و گشت اصناف، روزانه اخطار و پلمب داریم و از پمپ بنزین و بانک تا کافی شاپ و فروشگاه‌های بزرگ اخطار گرفته اند و پلمب موقت شده اند، در چند روز گذشته نیز بیشترین صنفی که اخطار گرفته صنف پوشاک بوده است.

ترحمی با اشاره به نقش خیرین در مدیریت و کنترل بیماری کرونا افزود: امکانات و تجهیزات درمانی از اکسیژن تا لوازم آزمایشگاهی به همت خیرین و نهاد‌های مسئول تامین شده، اما آنچه مهم است، باور عمومی و اقناع مردم است، به حدی که برای سلامت خود و خانواده شان رعایت نکات بهداشتی را اصل ضروری بدانند.

ترحمی از رسانه‌های استان اعم از صدا و سیما، مطبوعات و فضای مجازی در اطلاع رسانی به مردم تقدیر کرد و خواهان نقش فعال‌تر آن‌ها در مدیریت این بحران شد.

او از رسانه‌ها خواست ضمن هشدار دهی و فرهنگ سازی، مردم را به مدیریت و کنترل بیماری و کادر درمان امیدوار کنند و نقش اولویتی مردم را نسبت به اقدامات و امکانات درمانی متذکر شوند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار