مدیرکل آموزش و پرورش قم براساس مصوبه کشوری هزینه اخذ گواهی‌نامه تحصیلی المثنی نظام جدید در قم را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حمیدرضا شیخ الاسلام،مدیرکل آموزش و پرورش قم دیروز در شورای آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: تعیین میزان نرخ صدور گواهینامه‌های المثنی به شورای آموزش و پرورش استان‌ها محول شده است.

او افزود: در نظام آموزشی ۶ ــ ۶ــ ۳ دانش آموزانی که سالی واحدی بودند و بنا به دلایلی قصد ادامه تحصیل داشته باشند، دو سال فرصت دارند دروس را تطبیق دهند، نظام قدیم ملغی شده است و هر دانش آموزی برای ادامه تحصیل باید معادل سازی کند.

شیخ الاسلام ادامه داد: براساس مصوبه کشوری و در نظر گرفته شدن کف هزینه در شرایط اقتصادی فعلی، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای اخذ گواهی‌نامه تحصیلی المثنی نظام جدید در قم تعیین شد که مهم‌ترین هدف آن بازدارندگی است چرا که گاهی دانشجویان برای فرار از بدهی به اخذ مدارک تحصیلی المثنی اقدام می‌کنند و دریافت این مبلغ با هدف بازدارندگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم افزود:مبلغ تطبیق دروس و واحد‌های درسی دانش‌آموزان ترمی ـ واحدی و نظام قدیم با دروس فعلی براساس شهریه ثابت ۴۰ هزار تومانی و به ازای هر واحد درسی ۱۰۰۰ تومان اعلام شد.  

او گفت:  برای تطبیق دروس و واحد‌های دروس مبلغ ۷۰ هزار تومان برای هر دوره لحاظ شده است که طبق بخش نامه مبلغ ثابتی را در نظر گرفته و برای هر واحد درسی یک رقمی می‌تواند تعیین شود که به نفع دانش آموزان است.

 شیخ الاسلام در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با همراهی معاونان پرورشی،استان  قم رتبه نخست مسابقات عترت و قرآن و نماز را کسب کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه  با بیان این که با مدیران متخلف در رعایت سند ۲۰۳۰ در مدارس برخورد می‌شود، عنوان کرد: همه مدیران ملزم به رعایت برنامه‌های سند بنیادین تحول هستند، گاهی مباحثی در سطح کشور مطرح می‌شود که باعث نگرانی مردم در مورد سند ۲۰۳۰ است.

او گفت: برنامه‌های مدارس باید به ۵ حرکت و رویکرد تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق منجر شود و چکیده سند تحول برگرفته از این ۵ رکن اساسی است؛ همچنین باید ساحت‌های شش گانه سند تحول عملیاتی شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار