مدیرکل بهزیستی زنجان گفت: فعالیت یا محدویت‌های اعمال شده در مهد‌های کودک نیز طبق تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا متناسب با وضعیت قرمز، زرد، نارنجی اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: شیوع ویروس کرونا ۷۰۰ نفر از بانوان شاغل در مهد‌های کودک تحت نظارت بهزیستی زنجان که به عنوان موسس، مسئول فنی، مربی و یا کمک مربی اشتغال داشته و اغلب سرپرست خانوار هستند را تحت تاثیر خود قرار داده است.

او افزود: ثبت نام برای تسهیلات کم‌بهره بانکی مبتنی بر قرار گرفتن نام مهد‌ها در لیست کسب و کار‌های متضرر شده از جمله اقداماتی بود که پس از ثبت نام در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

او برگزاری پویش همدلی نیز جهت بخشش اجاره‌بهای ایام تعطیل توسط مالکان مهد‌های کودک از طریق حمایت مستقیم اداره کل بهزیستی را از دیگر اقدامات حمایتی برای این گروه‌ها عنوان کرد و گفت: اعطای نشان "حامی کودک" و تقدیر رسمی از مالکان همراه توسط سازمان بهزیستی کشور از دیگر اقدامات راه اندازی شده در این راستا است.

محمدی افزود: اگرچه دوران قرنطینه و دورکاری مادران شاغل پایان یافته، اما وضعیت قرمز استان زنجان در شیوع کرونا موجب شده، تا شماری از والدین هنوز با وجود سختی و مشکلات پیش روی خود از حضور کودکان در مهد‌های کودک جلوگیری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: بهزیستی زنجان نیز امسال برای ادامه روند فعالیت‌های آموزشی و ارتقاء سطح دانش مربیان و مدیران مهد‌های کودک دوره آموزشی مدیران جهت برنامه ریزی در اعمال مدیریت سیستمی و یکپارچه بر کارکرد‌های مهد‌های کودک و پرهیز از انحرافات و آشفتگی ناشی از فقدان برنامه را برگزار کرد.

به گفته او در حال حاضر ۱۵۹ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.