مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: فاز دوم عملیات حفاظت و مرمت عمارت تومانیانس و مدرسه تاریخی روستای مینق رو به اتمام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از عمارت تومانیانس و مدرسه تاریخی روستای وینق به عنوان بناهای تاریخی شاخص آذربایجان شرقی یاد کرد که به سبب قدمت و اهمیت تاریخی آن طی سال های اخیر در برنامه های ویژه مرمتی و حفاظتی این اداره کل قرار گرفته است.

او با بیان اینکه فاز دوم عملیات حفاظتی و مرمتی عمارت و مدرسه تاریخی وینق از تیر ماه امسال آغاز شده است،گفت: تلاش می شود این مرمت حداکثر تا پایان آذر ماه امسال به اتمام برسد.

حمزه زاده به اقدامات انجام شده در مدرسه تاریخی روستای وینق طی دومین فاز عملیات مرمت اشاره کرد و افزود: طی این مرحله از عملیات مرمتی و ساماندهی مدرسه تاریخی وینق، اقداماتی نظیر بازسازی دیوارها و طاق ها، مرمت و بازسازی سقف بنا، محوطه سازی و کف سازی انجام شده است.

او درباره اقدامات انجام شده در عمارت تاریخی وینق نیز گفت: طی این فاز از عملیات، اجرای اندود دیوارهای داخل بنا، مرمت و بازسازی درب و پنجره های چوبی، اجرای بندکشی و اندود دیوارهای دورتا دور بنا، ایجاد ساختمان نگهبانی، سرویس های بهداشتی و موتورخانه در محوطه تاریخی توسط متخصصان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی انجام شده و اقدامات تکمیلی تا پایان آذرماه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.