فوتبال لیگ اروپا؛

جدال میلان آماده با سلتیک زخمی/ پذیرایی تاتنهام از نماینده اتریش

هفته اول مسابقات فوتبال لیگ اروپا امشب با برگزاری ۲۴ مسابقه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته اول مسابقات فوتبال لیگ اروپا امشب برگزار می شود. این رقابت ها فصل گذشته با قهرمانی تیم سویا به پایان رسید. امشب ۲۴ بازی در ۱۲ گروه لیگ اروپا برگزار خواهد شد.

یانگ بویز - آ اس رم (ساعت ۲۰:۲۵)

در حساس ترین بازی گروه A لیگ اروپا تیم فوتبال یانگ بویز میزبان رم است. این بازی در برن سوئیس برگزار خواهد شد. یانگ بویز با ۸ امتیاز در رده سوم لیگ فوتبال سوئیس قرار دارد.

در طرف مقابل رم با ۷ امتیاز در جدول سری آ رتبه هشتم را از آن خود کرده است. رم در بازی آخر خود موفق شد با نتیجه ۵ بر ۲ برابر بنونتو به پیروزی برسد. ادین ژکو ستاره بوسنیایی رم در این بازی ۲ گل به ثمر رساند.

با وجود اینکه رم در خط حمله قدرت زیادی دارد اما یکی از مشکلات اساسی این تیم در فصل جاری، خط دفاعی بوده است. رم در ۵ بازی اخیر ۹ گل دریافت کرده که برای تیم مدعی سری آ عملکرد مناسبی نیست.

یانگ بویز شرایطی کاملا متفاوتی با رم دارد. این تیم یکی از بدترین خطوط حمله لیگ سوئیس را در اختیار دارد اما در کار دفاعی بسیار خوب عمل کرده و تنها یک در لیگ سوئیس دریافت کرده است.

رم چند بازیکن کلیدی خود را در این بازی در اختیار ندارد. کریس اسمالینگ، دیاوارا، زانیولو و خاویر پاستوره مصدوم هستند و نمی توانند رم را در این مسابقه همراهی کنند. در دیگر بازی این گروه زسکا صوفیه به مصاف کلوژ خواهد رفت.

راپید وین - آرسنال (ساعت ۲۰:۲۵)

در گروه B لیگ اروپا تیم فوتبال راپید وین میزبان آرسنال است. این بازی در استادیوم آلیانتس وینای اتریش برگزار می‌شود.

راپید وین با ۱۰ امتیاز در رده دوم لیگ اتریش قرار دارد. آن ها یکی از بهترین تیم های اتریش هستند. راپید وین در این فصل دومین خط حمله و دفاع برتر لیگ اتریش را در اختیار داشته است. آن ها در ۴ بازی اخیر آمار ۱۰ گل زده و ۳ گل خورده را به ثبت رسانده اند.

آرسنال نیز طبق معمول چند فصل گذشته، لیگ برتر انگلیس را با فراز و نشیب آغاز کرده است. توپچی های لندن با ۹ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند. شاگردان آرتتا این هفته برابر منچسترسیتی با یک گل شکست خوردند. این فصل آرتتا سعی کرده مشکل دفاعی آرسنال را حل کند و تا اینجا موفق هم بوده است. آرسنال با ۶ گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی لیگ انگلیس است.

موستفی، اوزیل و گابریل مارتینلی مصدوم هستند و نمی توانند آرسنال را برابر راپید وین همراهی کنند. آرتتا احتمالا در این مسابقه به اوبامیانگ استراحت خواهد داد و پارتی برای اولین بار در ترکیب اصلی آرسنال قرار خواهد گرفت.

در دیگر بازی این گروه تیم های فوتبال دانداک و مولده به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بایرلورکوزن - نیس (ساعت ۲۰:۲۵)

در گروه C مسابقات لیگ اروپا تیم فوتبال بایرلورکوزن در ورزشگاه بای آرنا میزبان نیس خواهد بود‌. گرچه کای هاورتس و کوین وولند با ۲۲ گل مشترک به ترتیب راهی چلسی و موناکو شدند اما لورکوزن با جذب "شیک آمادگی خود را حفظ کرده است.

بایرلورکوزن این هفته با تک گل آلاریو برابر ماینتس به پیروزی رسید. این تیم در کار دفاعی هم عملکرد خوبی داشته و در ۴ بازی اخیر فقط ۲ گل دریافت کرده است. سانتیاگو آریاس که در نقل و انتقالات از اتلتیکو راهی آلمان شده بود در بازی‌های ملی دچار آسیب دیدگی شد.

دانته که سابقه بازی در بایرن مونیخ و بوندسلیگا را دارد سرشناس ترین مدافع نیس است. او با بایرن مونیخ موفق به کسب ۳ قهرمانی بوندسلیگا شده بود.

این مسابقه اولین بازی رسمی بایرلورکوزن و نیس است. لورکوزن فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی توسط اینتر از دور رقابت‌ها حذف شد.

در دیگر بازی این گروه، هاپوئل بیر شوا به مصاف اسلاویا پراگ خواهد رفت.

لسترسیتی - زوریا لوهانسک (ساعت ۲۲:۳۰)

در گروه G مسابقات لیگ اروپا تیم فوتبال لسترسیتی در کینگ پاور میزبان زوریا لوهانسک است. اللهیار صیادمنش بازیکن ایرانی زوریا از فهرست این تیم برای مسابقه با لسترسیتی خط خورد و در این بازی حضور ندارد.

لسترسیتی یکی از تیم‌های جذاب لیگ برتر انگلیس در این فصل با مشکل مصدومیت بازیکنان اصلی خود رو به رو بوده است. در چند بازی گذشته جیمی واردی، جیمز مدیسون و سویونجو با مشکل مصدومیت مواجه بوده اند. البته مدیسون پس از مدت‌ها می تواند در ترکیب اصلی لستر بازی کند.

لسترسیتی این هفته در دقایق پایانی برابر استون ویلا گل خورد و نتیجه را به حریف واگذار کرد. آن‌ها بعد از بازی با زوریا لوهانسک یک دیدار سخت در لیگ برتر انگلیس برابر آرسنال در پیش خواهند داشت، به همین دلیل احتمال دارد براندن راجرز به بعضی از بازیکنان اصلی خود در لیگ اروپا استراحت دهد.

زوریا لوهانسک این فصل در لیگ اوکراین شرایط جالبی نداشته است. آن‌ها با ۶ امتیاز در مکان نهم جدول لیگ اوکراین قرار گرفته‌اند. در دیگر مسابقه این گروه، براگا میزبان آاک تیم کریم انصاری فرد است.

سلتیک - میلان (ساعت ۲۲:۳۰)

در گروه H مسابقات لیگ اروپا تیم سلتیک در استادیوم سلتیک پارک اسکاتلند میزبان میلان است. میلان در این فصل کاملا احیا شده و به نظر می رسد با میلان چند سال گذشته فرق دارد. آن‌ها این هفته موفق شدند در دربی دلامادونینا اینتر رقیب سنتی خود را شکست دهند.

میلان با هدایت پیولی در حال حاضر با ۱۲ امتیاز بالاتر از تیم‌های مدعی یونتوس و ناپولی صدرنشین سری آ ایتالیا است. در طرف مقابل سلتیک با شرایطی کاملا متفاوت به مصاف میلان می‌رود. این تیم در ابتدای هفته با نتیجه ۲ بر صفر برابر گلاسکو رنجرز دشمن دیرینه خود شکست خورد.

سلتیک پیش از شکست مقابل رنجرز، ۸ بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. آخرین جدال ۲ تیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۱۴-۲۰۱۳ برمی‌گردد که میلان در هر ۲ بازی رفت و برگشت به پیروزی رسید و گلی هم دریافت نکرد.

آنته ربیچ، موساکیو و هاکان چالهان اوغلو مصدوم هستند و نمی‌توانند میلان را در بازی با سلتیک همراهی کنند. در سمت مقابل جیمز فارست سرشناس ترین غایب سلتیک است. در دیگر بازی این گروه، اسپارتا پراگ میزبان لیل خواهد بود.

تاتنهام - لاسک (ساعت ۲۲:۳۰)

در گروه J لیگ اروپا تیم فوتبال تاتنهام انگلیس میزبان لاسک اتریش خواهد بود. این بازی در لندن انگلیس برگزار می‌شود. شاگردان ژوزه مورینیو در این فصل در اندازه یک مدعی در لیگ برتر انگلیس ظاهر شده اند.

تاتنهام این هفته در حالی که تا اواخر بازی با نتیجه ۳ بر صفر از وستهام جلو بود، ۳ گل از حریف دریافت کرد تا به شکل بدی پیروزی را با تساوی عوض کند. گرت بیل ستاره ولزی تاتنهام در بازی مقابل وستهام پس از مدت‌ها در برای سفیدپوشان لندن بازی کرد.

هری کین و سون هیونگ مین در این فصل زوج بسیار خطرناکی بوده‌اند‌. هر ۲ بازیکن برابر وستهام موفق به گلزنی شدند. در طرف مقابل، لاسک با ۷ امتیاز در مکان پنجم جدول لیگ اتریش قرار دارد.

اریک دایر در بازی با لاسک غایب است و حضور اریک لاملا هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. دومینیک ریتر هم تنها غایب لاسک خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار