معاون مدیر کل و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: بیش از ۶۱ هزار تن گوجه فرنگی از سطح هزار و ۱۰۰ هکتار مزارع در نیشابور برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی فرهمند معاون مدیر کل و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: امسال سطح زیر کشت گوجه فرنگی کاهش  ۱۰ درصدی داشته و به  هزار و ۱۰۰ هکتار رسیده است.

او با اشاره به اینکه نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار از عوامل کاهش سطح زیر کشت محصول است افزود: میانگین برداشت این محصول از هر هکتار ۵۶ تن می‌باشد که پیش بینی می شود امسال بیش از ۶۱ هزار تن گوجه فرنگی در این شهرستان تولید شود و ۸۰ درصد گوجه فرنگی تولید نیشابور در بخش مرکزی و ۲۰ درصد آن در بخش‌های دیگر این شهرستان برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: با هدف صرفه‌جویی در منابع آبی ۷۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری کشت شده و همچنین در ۴۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی از نشائ صنعتی برای کشت استفاده شده است.
 
فرهمند با اشاره به اینکه در ۲۰ درصد این مزارع مبارزه بیولوژیک انجام شده است، بیان کرد: بیش از ۲۵۰ تن انواع کود‌های شیمیایی در سال زراعی جاری بین کشاورزان گوجه فرنگی کار منطقه توزیع شده است.

او تصریح کرد: هر سال برداشت گوجه فرنگی در نیشابور از اوایل شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ادامه دارد که از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در نیشابور در هر هکتار بیش از ۱۸۰ نفر روز مشغول کار می‌شوند.

معاون مدیر کل جهاد کشاورزی تاکید کرد: این شهرستان ۲ واحد فرآوری گوجه فرنگی دارد و محصول تولید شده شهرستان به این واحد‌های فعال منتقل می‌شود.

انتهای پیام//ر.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.