مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: کمیت و کیفیت پروژه‌های بیولوژیک در عرصه‌های مرتعی و جنگلی این استان افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی کمیت و کیفیت اجرای طرح‌های بیولوژیک جنگل و مرتع اظهار داشت: لازم است ناظرین مقیم و عالی با اعمال اصول فنی و تقویت فرآیند نظارت در سه مرحله قبل، حین و بعد از اجرا نسبت به افزایش کمیت و کیفیت پروژه‌های بیولوژیک در عرصه‌های مرتعی و جنگلی اقدام نمایند.

او افزود: در فرایند نظارت بر اجرای پروژه‌های بیولوژیک توجیه و آموزش مجریان، رعایت سطح و تراکم کشت گونه‌های دارویی، حفظ و حراست و یا قرق عرصه کشت شده کارشناسان، رعایت ضوابط اجرایی ابلاغی در این خصوص، مستند سازی در سه مرحله قبل، حین و پس از اجرا از مهمترین اقدامات در جهت افزایش طرح کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی درجه سه است.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: شناسایی گیاهان دارویی زود بازده و ترویج و تشویق بهره برداران به کاشت این گونه‌ها با منظور تولید اقتصادی باعث افزایش انگیزه بیشتردر بهره برداران گردید.

او چرای خارج از فصل دام را یکی از مشکلات در اجرای پروژه‌های توسعه و غنی سازی جنگل ومرتع عنوان کرد و ادامه داد: در فرآیند جانمایی اجرای پروژه‌ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی باید نهایت دقت و بررسی انجام پذیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار