مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از آغاز ساخت واحد‌های مسکونی برای اهالی روستای کرکسر شهرستان هوراند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، هنربر  مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: تسهیلات لازم برای اسکان دائمی اهالی روستای کرکسر از محل اعتبارات مدیریت بحران و اداره کل بنیاد مسکن در قالب تسهیلات و وام بلاعوض ۸۰ میلیون تومانی به اهالی تعلق گرفته است.

او در خصوص روند بازسازی اماکن دامی خانوار‌های روستای کرکسر هوراند گفت: پیگیر تخصیص تسهیلاتی در این خصوص هستیم تا اهالی بتوانند واحد‌های دامیشان را هم احداث کنند.

او گفت: ضرورت جابجایی ساکنان روستای کرکسر واقع در شهرستان هوراند بر اثر رانش زمین، هشت سال قبل مصوب شده است و این روستا در لیست جابجایی قرار داشت، اما به دلیل برخی مشکلات این جابجایی تا هفته ‎های گذشته، اتفاق نیفتاده بود.

هنربر عدم رغبت روستاییان برای جابجایی را از علل تخلیه نشدن روستای کرکسر عنوان کرد و گفت: برخی مسائل فرهنگی باعث شده بود تا روستاییان رغبتی برای رفتن به محلی دیگر را نداشته باشند.

او افزود: عدم تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه از دیگر مشکلاتی بوده که باعث شده بود جابجایی در این روستا تابحال اتفاق نیافتد، پارسال جلسه‌ای در این خصوص با فرماندار شهرستان و اداره کل بنیاد مسکن استان برگزار کردیم که مقرر شد ۲۰ فقره وام بهسازی برای ساخت واحد‌های مسکونی در مکانی امن‌تر به اهالی روستا اعطا شود.

او گفت: محل در نظر گرفته شده برای احداث خانه‌های جدید، حدود ۵۰۰ متر بعد از محل فعلی روستا بوده و پی کنی برخی از واحد‌ها انجام شده، اما نوسان قیمت و گرانی مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد سبب نیمه‌کاره ماندن این پروسه شده بود و اهالی روستا امکان خرید مصالح را نداشتند، که برای حل این مشکل نیز حدود ۸۰ میلیون تومان تسهیلات و وام بلاعوض، به خانوار‌ها تعلق گرفته است.

 روستای کوهستانی کرکسر با حدود ۲۰ خانوار و ۶۰ نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهرستان هوراند واقع است؛ شهرستان هوراند با حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۷۰ کیلومتری منتهی علیه شمال شرقی مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار