مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز از برگزاری جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی با حضور جمعی از مسئولان در این شهر خبر داد.

برگزاری شورای پشتیبانی سوادآموزی در اهوازیاسین معتوکی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سوادآموزی زیر بنای آموزش‌های اساسی هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و برای دسترسی آحاد جامعه به آموزش‌های مورد نیاز، ضرورت دارد که به سوادآموزی به عنوان یک اصل مهم نگریسته شود.

او با اشاره به اینکه سوادآموزی اولین گام آموزش و یادگیری مستمر است، افزود: سوادآموزی فرایند سازمان یافته‌ی بزرگسالان بی سواد و کم سواد جامعه است که از طریق ایجاد و تثبیت مهارت‌های خواندن و نوشتن و حساب کردن و روخوانی قران کریم و کاربست آن در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی زمینه تعالی و تکامل افراد و کسب شایستگی‌های لازم را جهت رسیدن به حیات طیبه فراهم می‌آورد.

معتوکی سوادآموزی را ابزاری برای توسعه عنوان کرد و بیان داشت: با فرهنگ سازی مناسب با کمک مسئولان ادارات و دستگاه‌های ذیربط و معتمدین و خیرین و با تشویق، ترغیب و شناسایی افراد بی سواد و کم سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ به سمت توسعه و تعالی در این زمینه حرکت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در ادامه با تاکید بر اهمیت سوادآموزی و علیرغم تمام برنامه‌های انجام شده در سوادآموزی، گفت: هنوز تعداد زیادی بی سواد در سطح شهرستان وجود دارد و در این مسیر به لایه‌های سخت سواداموزی رسیده ایم که با تلاش مضاعف و اجرای مصوبات جلسات با همکاری ادارات و ارگان‌ها و سازمان‌ها پوشش این آمار و تشویق و ترغیب آنان به کلاس‌های سوادآموزی افزایش نرخ باسوادی در سطح شهرستان محقق خواهد شد.

این مقام مسئول ضمن قرائت دستور جلسه و توجه به نقطه نظرات و پیشنهادات اعضا و مدعوین به تشریح نظام و ساختار آموزشی پرداخت و از همه دستگاه‌های ذیربط خواست بر اساس مصوبات تعیین شده زیر نظر شورای پشتیبانی سوادآموزی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.