دانشگاه علوم پزشکی گیلان اسامی داروخانه‌های منتخب توزیع کننده انسولین در این استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز سرودی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توزیع انسولین در داروخانه‌های منتخب این استان خبر داد و گفت: با توجه به وارداتی بودن برخی از انسولین‌های قلمی و تحریم‌های ظالمانه، ورود انسولین به کشور زمانبر است و به دنبال آن در مقاطعی شاهد کمبود انسولین در کشور و به طبع آن در استان بوده ایم.

او افزود: از این رو به منظور به حداقل رساندن این کمبود و کنترل و نظارت هرچه بیشتر دارو توسط این معاونت و همچنین رفاه بیماران، توزیع انسولین صرفا در بین داروخانه‌های منتخب استان گیلان انجام می‌شود که اسامی این داروخانه‌ها به شرح زیر است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تولید برخی از انسولین‌های قلمی در کشور آغاز و به بازار دارویی کشور وارد شده است و توسط پزشکان نیز تجویز می‌شود، اظهار داشت: به زودی شاهد تولید انبوه برخی از انسولین‌های قلمی در داخل کشور خواهیم بود.

سرودی یادآور شد: تمام تلاش این معاونت ایجاد رضایتمندی بیماران و دسترسی آسان به انسولین‌های قلمی است و رسالت این معاونت تشدید نظارت و توزیع دقیق دارو به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی است.

او تصریح کرد: بیماران در صورت مشاهده هرگونه کمبود در داروخانه‌های منتخب برای کسب اطلاعات می‌توانند با این شماره‌ها تماس بگیرند.

شماره تلفن‌های ثابت و داخلی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۳۳۶۲۱۴۲۳،
۳۳۶۲۱۴۲۴،
۳۳۶۲۱۴۲۵

تلفنخانه:
۹،
۱۰۱،
۱۰۲،
۱۰۳

داخلی واحد بازرسی و نظارت:
۱۳۸،
۱۳۹

داخلی واحد تحقیق و توسعه:
۱۵۸

نشانی و شماره تلفن داروخانه‌های منتخب توزیع کننده انسولین در استان گیلان در سایت سازمان غذا و داروی کشور قابل رویت و دسترسی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
انسولین چرا انجمن دیابت نداره