سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس از نهایی شدن طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شورا‌های شهر و روستا خبر داد.

علی حدادی در گفت‌وگو با در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست‌های امروز کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها که در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد، گفت: در نشست نوبت صبح کمیسیون، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شورا‌های شهر و روستا نهایی و برای بررسی در صحن علنی به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد.

وی افزود: در کمیسیون آخرین وضعیت قانون شورا‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت، چگونگی روش نظارت بر عملکرد‌ها و اختلاف شورا‌ها مطرح شد در نهایت هیئتی با ترکیب خاص تعریف شد تا بر عملکرد شورا‌ها نظارتی با رویکرد پیشگیرانه داشته باشد.

حدادی بیان کرد: در بحث انتخابات شورا‌های شهر و روستا مقرر شد که وزارت کشور آزمونی برگزار کند، اما از آنجایی که در این دوره، وزارت کشور زمان لازم برای برگزاری آزمون را ندارد، برگزاری آزمون پیش از انتخابات، به صورت استثنائی در این دوره از انتخابات شورا‌های شهر و روستا برگزار نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها افزود: قرار بود وزیر کشور برای پاسخ سوال نمایندگان در کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها حضور پیدا کند، اما وزیر به دلیل کسالت در نشست حاضر نشد.

حدادی تصریح کرد: در ادامه نشست نوبت عصر اولویت‌های کاری کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۸ اولویت کاری به تصویب رسید. بر این اساس طرح قانون مدیریت جامع شهری و روستایی، لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود در اولویت قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین بررسی طرح اصلاح جدول حوزه انتخابیه نمایندگان مجلس و افزایش تعداد ۴۰ نماینده، لایحه اصلاح ماده ۳۵ آیین نامه معاملات شهرداری ها، طرح تشکیل استان گلساران، طرح نظام انتخابات تناسبی و لایحه جامع انتخابات به صورت اولویت در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها بیان کرد: قانون جامع تقسیمات کشوری و شفافیت مالی انتخابات از جمله مباحثی است که در کمیسیون به آن رسیدگی می‌شود، اولویت‌های کمیسیون بر اساس نشست با مرکز پژوهش‌ها بررسی و جمع بندی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار