سخنگوی کمیسیون برنامه گفت: ۶۰ میلیون نفر تا پایان امسال بر اساس واریز مبالغی در کارت‌های معیشتی، یارانه کالا‌های اساسی دریافت می‌کنند.

۶۰ میلیون نفر تا پایان سال یارانه کالا‌های اساسی دریافت می‌کنندمحمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: این نشست با دو دستور کار بررسی طرح تأمین کالا‌های اساسی و اصلاح ساختار بودجه برگزار شد.

وی ادامه داد: طرح تأمین کالا‌های اساسی در صحن علنی به تصویب رسیده بود و امروز نحوه تعیین منابع مالی آن با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی شد.

مفتح تصریح کرد: طبق اصول کلی این طرح باید به ۶۰ میلیون نفر در ۶ ماه و تا پایان سال ۹۹ بر اساس واریز مبالغی در کارت‌های معیشتی  یارانه کالا‌های اساسی تعلق گیرد، اما میزان منابع مالی و چگونگی تخصیص آن و همچنین آثار جانبی اجرای این طرح بر اقتصاد کلان باید کاملاً بررسی و مشخص شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس اظهار کرد: از بررسی‌ها در نشست امروز به یک خط کلی رسیدیم و مقرر شد برای جمع‌بندی و بررسی بیشتر امروز بعد از ظهر هم کمیسیون برنامه و بودجه با حضور کارشناسان دولتی جلسه‌ای را برگزار کند تا طرح نهایی شود و در صحن علنی فردا در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به حضور بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کل کشور و کارشناسان این دیوان در نشست امروز این کمیسیون گفت: کارشناسان دیوان محاسبات گزارشی از آسیب شناسی بودجه و لزوم اصلاح ساختار بودجه به همراه پیشنهادات خود را ارائه کردند و در ادامه زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه به ارائه گزارش این کمیته پرداخت.

مفتح تأکید کرد: برخی بند‌های طرح اصلاح ساختار بودجه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و قرار شد در جلسه امروز بعد از ظهر مابقی بند‌های این طرح مورد بررسی قرار گرفته تا هر چه سریعتر نهایی شده و به سازمان برنامه و بودجه برای تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ برمبنای آن ابلاغ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
اگه تا اون موقع از گشنگی بی دارویی نمردیم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
کارمندان وحقوق بگیران ثابت رو در اولویت قرار دهید
آخرین اخبار