سردار شرفی:

۱۰۰ هزار نگهبان محله در کشور داریم

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: در حال حاضر تعداد نگهبانان محله در سطح کشور به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا بعد از نشست مشترک مدیران عامل موسسات حفاظتی و مراقبتی با بیان اینکه پلیس، موسسات محافظتی و مراقبتی یا همان نگهبانان محله را تشکیل داد، در جمع خبرنگاران گفت: در اوایل دهه ۸۰ حدود ۷۰۰ موسسه محافظتی و مراقبتی تأسیس شد و در حال حاضر تعداد نگهبانان محله به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است که در سطح کل کشور شاهد حضور و فعالیت نگهبانان محله هستیم.

وی ادامه داد:این افراد عموما در محله‌ها، مراکز تجاری و مراکز اقتصادی مستقر هستند و تأثیر بسیار خوبی داشته است. براساس ارزیابی‌های ما هر جا که این موسسات حضور دارند و مراقبت می‌کنند شاهد هیچ گونه اتفاقی در آنجا نبوده ایم و این طرح به خوبی عمل کرده است.

وی افزود: هدف ما این است که در سال‌های آینده موسسات حفاظتی را چند برابر کنیم و نگهبانان محله را افزایش دهیم و ساختار و زیرساخت‌های این کار را هم فراهم کنیم. در حال حاضر نگهبانان محله به بعضی از تجهیزات دفاع شخصی مجهز هستند و اکنون مشکل این افراد این است که ضابط قوه قضاییه نیستند و اگر ضابط قوه قضاییه محسوب شوند می‌توانند از سلاح هم استفاده کنند.

سردار شرفی در پاسخ به این سوال که بعضی محلات به صورت اختصاصی شده اند، گفت: ما هیچ دستورالعملی در رابطه با اینکه محله‌ای بسته یا اختصاصی شود، نداریم، حتما این رفتار غیر حرفه‌ای و خارج از حقوق شهروندی است، بنابراین پلیس هم باید از این موضوع ممانعت کند. ما از مردم هم می‌خواهیم که معابر را نبندند، هرجایی که این اتفاق بیفتد تعرض به حقوق دیگران است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار