مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از بهره مندی تمام روستا‌های بخش جعفریه به جز روستای شریف آباد گاوخونی از خدمات تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، سید رضا موسوی، مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم با  اشاره به اهداف  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ارتباطات در مناطق روستایی و کمتر برخوردار و اجرای عدالت ارتباطی گفت: در حال حاضر همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بخش جعفریه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

او در خصوص توسعه ارتباطات به منظور  کاهش شکاف دیجیتال و اجرای عدالت ارتباطی در سطح بخش‌ها و روستا‌ها  گفت: با کمک بخش خصوصی و احداث سایت همراه اول در روستای باقر آباد بخش جعفریه و ارتقای تکنولوژی دکل ۲ G به ۴ G/۳ G در روستای طغرود، تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بخش جعفریه قم به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات قم در ادامه افزود: تمامی روستا‌های بخش جعفریه به جز روستای شریف آباد گاوخونی از خدمات تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت روستایی برخوردار هستند که نشانگر توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در بخش جعفریه است.

بخش جعفریه یکی از بخش‌های استان قم با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر مقدس قم با جمعیتی بیش از ۱۶ هزار تَن با ۲ گویش فارسی و ترکی با مرکزیت شهر جعفریه است؛ این بخش در مسیر راه ارتباطی استان‌های غربی و مرکزی کشور قرار دارد و دارای یک دهستان (جعفرآباد) و یک شهر (جعفریه) و ۳۳ روستا است.

شریف آبادگاوخونی، روستایی  از توابع بخش جعفرآباد شهرستان قم است.

 براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶ نفر (۱۳خانوار) بوده‌است. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
گناه دارند
آخرین اخبار