ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا مدعی شد فرماندار ایالت میشیگان مردم کشورش را به ترور ترامپ تشویق می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا در انتخابات ماه نوامبر (۱۳ آبان)، مدعی شد «گرچن ویتمر» فرماندار میشیگان، مردم این کشور را تشویق به «ترور ترامپ» می‌کند.

این ادعا از آن رو مطرح شده که ویتمر در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» در حالی ظاهر شد که عدد «۸۶۴۵» در نمایشگر او دیده می‌شد. این عدد در زبان انگلیسی به معنای «ترامپ را بکش» است.

او همچنین در این برنامه باز هم ترامپ را متهم به راه‌اندازی یک «تروریسم داخلی» در آمریکا کرد. 

ویتمر پیشتر پس از خنثی شدن توطئه ربودنش در یک نشست خبری حاضر شد و دونالد ترامپ را به دست داشتن در ماجرای ربودنش متهم کرد.

ویتمر که بار‌ها با ترامپ بر سر موضوع محدودیت‌های کرونایی مشاجره داشته است در یک کنفرانس خبری ترامپ را به دامن زدن به افراطی‌گری سیاسی متهم کرد و حمایت او از سفید برترپندار‌ها در نخستین مناظره‌اش با جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها را مطرح کرد.

رئیس جمهور آمریکا نیز ضمن انتقاد از ویتمر اظهار کرد که او به جای تشکر، رئیس دولت را متهم به حمایت از سفید برترپندار‌ها می‌کند.

به گفته دادستان‌های آمریکایی، مهاجمان که ۷ نفر از ۱۳ نفر آن‌ها اعضای یک گروه شبه نظامی به نام ناظران گرگنما [Wolverine Watchmen] بودند در صدد حمله به ساختمان قانون گذاری این ایالت بودند، اما در نهایت نقشه را تغییر داده و به دنبال ربودن فرماندار میشیگان از تفرجگاه خود بودند.

اما اکنون ویتمر بار دیگر در مصاحبه اخیر خود تاکید کرد ترامپ به تروریسم داخلی دامن می‌زند و گفت: «ترامپ در این زمینه فعالیت دارد و آن را تشویق و تحریک می‌کند.»

او همچنین در این باره افزود: «این مسئله باید پایان یابد، نه به خاطر من یا خانواده‌ام، بلکه برای هر کسی که کار خود را درست انجام می‌دهد و در این سرزمین حضور دارد.»

پس از این مصاحبه کارزار انتخاباتی ترامپ به سرعت به عدد ۸۶۴۵ که در صفحه نمایشگر دیده می‌شد واکنش نشان داد. آن‌ها مدعی شدند این عدد آشکارا تشویق به ترور ترامپ است.

در این عدد که در صفحه فرماندار میشیگان دیده می‌شد ۸۶ به معنای «کشتن یک نفر» و ۴۵ نیز ترامپ است که ۴۵ امین رئیس جمهور آمریکاست.

این عدد روی بسیاری از محصولاتِ «ضد ترامپ» دیده می‌شود مانند تی‌شرت، لیوان و کلاه که حتی آنلاین نیز به فروش می‌رسند.

اما سخنگوی ویتمر در واکنش به این ادعای کارزار ترامپ گفت: کاملا واضح است که افرادِ ترامپ اصلا توجهی به مسائل روز ندارند و به طور کل از اخبار صنعت غذا به دورند. این عدد این روز‌ها در بسیاری از رستوران‌ها دیده می‌شود و به معنای اقلام غذایی است که اکنون در دسترس نیستند.

دونالد ترامپ این هفته به مقابله با محدودیت‌های کرونایی وضع شده از سوی فرماندار میشیگان پرداخت و هوادارانش را به تظاهرات در این ایالت دعوت کرد تا ویتمر را مجبور به بازگشایی میشیگان کند.

کارزار انتخاباتی ترامپ فرماندار میشیگان را متهم به تشویق به ترور رئیس جمهور آمریکا کرد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار