اقبالی: مربیان دارای مدرک مربیگری خانه نشین هستند/ مدیران پشت اسطور‌ه‌های فوتبال پنهان می‌شوند

کارشناس فوتبال کشورمان درباره نداشتن مدرک مربیگری برخی از سرمربیان لیگ برتر توضیحاتی را مطرح کرد.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور مربیان جوان در بیستمین دوره لیگ برتر اظهار کرد: طبیعی است که مربیان سنتی فوتبال  بعد از یکی - ۲ دهه کنار بروند و مربیان جوان جایگزین آنها شوند. متاسفانه امسال برخی از مربیان مدرک مربیگری پرولایسنس ندارند و فقط ۸ مربی این مدرک را دارند.

او ادامه داد: همه مربیان لیگ برتر فوتبال باید مدرک مربیگری پرولایسنس داشته باشند. اگر مربیان قصد داشته باشند روی نیمکت فنی بنشینند باید یک مربی با  مدرک مربیگری سطح بالا در کنار آنها حضور داشته باشد.  

کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در تصمیمات این فدراسیون نقشی ندارد 

اقبالی بیان کرد: متاسفانه کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در تصمیمات نقشی ندارد و مقامات بالا دستی دستور می‌دهند و اعضای کمیته باید مصوبات را اجرا کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا قانون اخذ مدرک مربیگری پرولایسنس را به فدراسیون فوتبال کشورمان  ۲ سال قبل ابلاغ کرد و حتی ۳ کلاس در این باره برگزار شد. البته برخی از مربیان دارای مدرک مربیگری خانه نشین هستند و همین موضوع باعث شده است که فوتبال ما پیشرفت نکند.  

مربیگری نوید کیا و رحمتی به سیاست غلط مدیران فوتبال بر می‌گردد 

کارشناس فوتبال درباره مربیگری نویدکیا و رحمتی در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: این موضوع به سیاست‌های غلط مدیران فوتبال بر می گردد که آشنایی با  مدیریت ندارند و اسطور‌های فوتبال را به عنوان سرمربی تیم خود انتخاب می‌کنند تا پشت آن‌ها پنهان شوند. مهدی رحمتی باید ۱۰ سال تجربه کسب کند و بعد وارد مربیگری شود. نوید کیا و رحمتی بازیکنان خوبی هستند، اما بازیکنی و مربیگری ۲ مقوله جداگانه هستند. دانش فنی در مربیگری باید بالا باشد و مربی این دانش را به بازیکنان انتقال می‌دهد.  

گوادیولا و مورینیو یک شبه مربی نشدند 

او افزود: اکثر سرمربیان تیم‌های لیگ برتری جزو بازیکنان تیم ملی در ۲ دهه گذشته هستند، اما آن‌ها مدرک مربیگری ندارند. مربیان جوان باید از تیم‌های پایه شروع تا تجربه کسب کنند و بعد هدایت تیم‌های لیگ برتری را برعهده بگیرند. یحیی گل محمدی و جواد نکونام بعد از یک دهه مربیگری توانستند موفق شوند. گوادیولا و مورینیو یک شبه مربی نشدند و در کنار مربیان شاخص آموزش دیدند و بعد هدایت تیم‌های بزرگ را برعهده گرفتند.

اقبالی بیان کرد: لیگ برتر فوتبال کشورمان با مشکلاتی همانند مسائل مدیریتی، مالی و شیوع ویروس کرونا  مواجه است. مسئولان فقط تلاش می‌کنند تا بازی‌ها به هر نحوی برگزار شود و برنامه ریزی در این باره ندارند. کشور‌های اروپایی از فوتبال به عنوان یک منبع اقتصادی استفاده می کنند و  به این صورت در آمد زایی می‌کنند، اما در کشورمان این اتفاق رخ نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
پس چرا سنتی های آلمان و انگلیس بعد از دو دهه کنار نمیروند و تند و تند مانند اینجا تعویض نمی شوند
یک روش پولدارها مانند عربستان
دو بازیکن و ستاره سالاری
سه مافیای پشت پرده . . خود حدیث مفصل خوان زین مجمل
آخرین اخبار