نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: اوقاف باید اصل ۴۴ قانون اساسی را پیاده کند، یعنی موقوفات را به دست افراد امین و متولی بسپارد و خود نظارتی قوی بر عملکرد آن‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان که به مناسبت هفته‌ وقف در دفتر وی صورت گرفت، با تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: اتفاقات ساختاری به دست کارشناسان با تجربه‌ همین نهاد و تغییر نگاه به وقف و رویکرد آن، می‌تواند این حوزه را توانمند کند.

او افزود: عملکرد وقف نیز باید به طور جدی مورد توجه باشد تا کرمان در کشور الگوی این تغییرات اساسی شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی همچنین با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: اوقاف نیز باید همین مدل را پیاده کند، یعنی موقوفات را به دست افراد امین و متولی بسپارد و خود نظارتی قوی بر عملکرد آن‌ها داشته باشد.

 حجت الاسلام جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ استان کرمان هم در این دیدار گفت: ۸ هزار و ۲۵۱ موقوفه‌ ثبت شده در استان کرمان وجود دارد و مجموعه‌ نیات واقفین در حوزه مذهبی، خیریه، اجتماعی و زیارت است که عمده‌ آن ها مربوط به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

او افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون، دو سبد حمایتی و تا پایان همین هفته نیز یک سبد حمایتی دیگر از سوی متولیان توزیع می شود.

حجت الاسلام جلالی تشکیل شورای خیران، عملیاتی شدن ماده ۵ قانون تشکیلات اختیارات اوقاف، رفع تصرف ارضی و سرمایه گذاری در موقوفات را از دیگر اقدامات ارزشمند در حال اجرا در استان کرمان  برشمرد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار