رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زنجان از ساخت ضریح و سنگ فرش داخل ضریح امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و دویست میلیون ریال  خبر داد.

محمد تقی فاتحی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در پنجمین روز از دهه وقف مصادف با دوم ربیع الاول در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: امروز به عنوان "نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی" نامگذاری شده است.
 
او افزود: آئین رونمایی از ضریح جدید امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) حاج سیران، صبح امروز همزمان با دهه وقف با حضور حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، بخشدار ارمغانخانه و تعدادی از مسئولین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

فاتحی نژاد ادامه داد: مجموع عملیات عمرانی اعم از ساخت ضریح و سنگ فرش داخل ضریح بقعه با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و دویست میلیون ریال  انجام گرفته که این مبلغ با همت اهالی منطقه و نذورات مردمی تامین شده است.

او با اشاره به اینکه امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) حدود ۲ هزار و پانصد متر مربع می باشد، گفت: اخذ سند مالکیت این بقعه مبارکه از طریق اداره ثبت  اسناد و املاک زنجان در حال پیگیری است.

فاتحی نژاد گفت:  ۴۶ مورد از املاک وقفی متعلق به حسینیه اعظم زنجان، ۱۰ مورد متعلق به زینبیه اعظم و تعداد ۱۱ مورد از امامزادگان مناطق شهری و روستایی در حال نقشه برداری می باشد که  پس از اتمام مراحل نقشه برداری نسبت به اخذ سند مالکیت اماکن مذهبی از طریق اداره ثبت  اسناد و املاک پیگیری و اقدام خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زنجان افزود:هیات امنای اماکن مقدس با تعامل بیشتر با همکاری ائمه جماعت و پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌توانند بخشی از مشکلات و معضلات جامعه را حل و فصل کنند.
 
او ادامه داد: طی شش ماه نخست امسال تعداد ۱۴۱ مورد از احکام هیات امنای مساجد و ۱۱ مورد از احکام هیات امنای امامزادگان  در مناطق شهری و روستایی صادر و  ابلاغ شده است.

فاتحی نژاد گفت: احکام هیات امنا در کمیسیون تائید صلاحیت هیات امنا پس از معرفی امام جماعت و تحقیقات لازم در کمیسیون طرح و پس از بررسی و تائید اعضای کمیسیون در سامانه جامع ثبت و احکام آن‌ها ابلاغ می شود.

او در ادامه افزود: مساجد نقش تاریخی خود را در تربیت دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده و امروز با همفکری سه جانبه هیات امنا، ائمه جماعت و مسئولین پایگاه‌های مقاومت بسیج بهتر از گذشته می‌توان جوانان و نوجوانان را جذب مساجد کرد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان زنجان از بقاع متبرکه به عنوان اصلی‌ترین پایگاه اسلامی در طول تاریخ یاد کرد و گفت: مساجد نه تنها اعتبار و ارزش خود را حفظ کرده بلکه همواره در زمان های مختلف نقش مهمی در تحولات اجتماعی و سیاسی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کرده که آثار آن نیز برای همگان مشهود است.

فاتحی نژاد در پایان گفت: ائمه جماعت و پایگاه‌های مقاومت بسیج با همفکری هیات امنای بخشی از مشکلات و معضلات جامعه را حل کنند و با ارائه طرح ‌ها و برنامه‌های مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، بزهکاری. طلاق، کمک به رفع مشکلات اجتماعی محله، ایجاد صندوق‌های خیریه، کمک به حل و فصل دعاوی حقوقی قبل از طرح در دادسرا از طریق کلانتری‌های محل اقدام کنند.

او افزود: با ایجاد مجموعه مشاور در مساجد در حوزه‌های مختلف اعم از روانشناسی تربیتی، اجتماعی خانوادگی و حقوقی، مشاور جوانان و همچنین ازدواج جوانان، کمک به حل و فصل اختلافات خانوادگی و آموزش سبک زندگی جزء برنامه‌های اولویت دار مساجد قرار گیرد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.