به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر ربیعی مدیر عامل یک شرکت دانشبنیان گفت: موفق به ساخت قالبهای پیشرفته ایران خودرو، ساخت انواع پنل گیج، ساخت انواع ماشینآلات و انجام پروژههای خدماتی، ارائه خدمات مربوط به قالب و پنلگیج، تولید قطعات پروگرسیو، مجموعهسازی و برش ورق به صورت کویل شدهایم.
این فعال دانشبنیان ادامه داد: شرکت ما علاوه بر برخورداری از توانمندی طراحی و ساخت قالبهای فلزی خودرو در سایزهای G۵.G۴.G۳.G۲ و نیز طراحی و ساخت قالبهای پلاستیک و قالبهای ریختهگری، از امتیاز ویژهای در ساخت قالبهای پروگرسیو برخوردار است که خودروسازان جهانی برای تولید انبوه قطعات از آن بهره میبرند.
بیشتر بخوانید
او افزود: با استفاده از این ویژگی، تمام مراحل تولید قطعه، داخل یک قالب و به صورت پیوسته انجام میشود که سرعت تولید قطعه در مقایسه با قالبهای کلاسیک بسیار بالاتر، کیفیت آن مناسبتر، قابلیت تکرارپذیری بیشتر و قیمت نهایی قطعات نسبت به قطعات تولیدی در قالبهای کلاسیک پایینتر است.
این فعال فناور بیان کرد: درحال حاضر با استفاده از این فناوری، قالبهای بدنه پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۶ صندوقدار طراحی و ساخته شده است. همچنین تامین ۱۳۱ قطعه از قطعات بدنه این دو مدل خودرو در حال انجام است.
ربیعی افزود: ظرفیت ساخت قالب در شرکت، پس از انجام طرح توسعه به حدود ۹۰۰ تن در سال افزایش یافته است که این میزان نسبت به ظرفیت قبلی بیش از ۲ برابر افزایش در طول یک سال را نشان میدهد.
انتهای پیام/