رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، خودمراقبتی، را اولین اصل و اساس اقدامات مداخله‌ای برای مقابله با کرونا عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خودمراقبتی مهم‌ترین راهکار در مقابله با ویروس کرونا است و ۷۰ درصد در کاهش میزان بروز موثر است.

او افزود: میزان ابتلا به ویروس کرونا در دنیا به بیش از ۳۷ میلیون نفر و در کشور به نیم میلیون نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه، در استان نیز از هفته چهارم شهریورماه با افزایش شیوع ویروس و فوتی‌های ناشی از این ویروس مواجه هستیم اضافه کرد: در بعضی از هفته‌ها میانگین شیوع بیماری در استان نزدیک و بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

او ادامه داد: روزانه جواب ۱۵۰ تا ۲۰۰ تست بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام می‌شود و به طور میانگین ۳۰ نفر از مبتلایان در مراکز درمانی بستری می‌شوند.

شیرانی با بیان اینکه قطعاً تعداد موارد مثبتی که یا تست نداده و یا به دلیل علایم خفیف به مراکز درمانی مراجعه نداشته اند گفت: برآورد می‌شود، حدود ۲۰ هزار مبتلا به کرونا در استان داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه در زمینه رعایت استفاده از ماسک، این استان جزو استان‌های برتر کشور است افزود: متاسفانه فاصله اجتماعی به خوبی رعایت نمی‌شود و ویروس وارد چرخش خانودگی شده و کنترل آن بسیار سخت‌تر شده است.

شیرانی با تاکید بر اینکه، استفاده از ماسک لازم، اما کافی نیست، از راه اندازی کمپین‌های مختلف آموزش و اطلاع رسانی و تلاش بی وقفه کارشناسان بهداشتی برای همراه نمودن مردم، ادارات و اصناف برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره داشت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار