ساکنان جزیره خارگ ۶۰ سال است که به دنبال گرفتن سند مالکیت برای خانه‌هایشان هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اهالی بومی جزیره خارگ در استان بوشهر پس از گذشت ۶۰ سال هنوز سند مالکیت خانه‌های خود را دریافت نکرده‌اند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

مهم‌ترین پایانه صادرات نفت کشور در این جزیره وجود دارد و به همین علت بخشی از این جزیره در سیطره وزارت نفت است و در آن اسکله‌ها و مخازن نفتی قرار دارد.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره گفت: با بخشنامه هیات وزیران دو هزار و ۲۲۲ هکتار از اراضی این جزیره به نام دولت و وزارت نفت برای احیا و توسعه پایانه‌های صادرات نفتی مالیکت صادر شده و در اختیار دولت قرار گرفته است و این نهاد تصمیم‌های ابلاغی را  اجرا کرده که تکلیف قانونی است.


بیشتر بخوانید


مهرداد دلجو افزود: برای حل مشکل مردم نیز همان طور که هیات وزیران برای مالکیت وزارت نفت مصوبه صادر کرده است می‌تواند با صدور بخشنامه دیگری محل‌هایی  را که  بومی‌های محلی در آن سکونت دارند، به این افراد واگذار کند.

او بیان کرد: به طور حتم با استاندار نامه نگاری‌ها لازم را انجام می‌دهم تا این موضوع از طریق مسئولان کشوری این موضوع پیگیری شود.

خارگ در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر در خلیج فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.