شیبه با اشاره به افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری دانشگاهی در خوزستان گفت: تعداد مراکز نیکوکاری در استان به ۱۹۱ مرکز رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان پیرو تفاهم نامه مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و کمیته امداد مرکز گفت: صد و نود و یکمین مرکز نیکوکاری استان در دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح شد.

او هدف این اقدام را ساماندهی و هدایت کمک‌های مومنانه، تلاش‌های خیریه دانشگاهیان و تقویت روحیه انفاق و مواسات در آنان و ارتقای سطح مشارکت‌های مردمی دانشگاهیان مراکز نیکوکاری نهال امید طرح منا در دانشگاه چمران اهواز عنوان کرد.

شیبه با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده جامعه دانشگاهی در حرکت‌های خیرخواهانه و خداپسندانه همیشه پیشگام و فعال بودند، اظهار داشت: به منظور گسترش هم افزایی و تعامل میان مراکز فرهنگی به منظور اجرای تفاهم نامه مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و کمیته امداد مرکز منعقد گردید.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با بیان اینکه براساس توافقات انجام شده هم افزایی در ارائه خدمات به مددجویان و غیر مددجویان حسابی در صندوق امداد ولایت افتتاح شده و به اعطای وام قرض الحسنه می‌پردازد، تصریح کرد: ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم افزایی در خدمت رسانی به نیازمندان می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ۱۹۱ مرکز نیکوکاری در استان، ۹ واحد آن به صورت تخصصی شامل؛ ۵ مرکز در حوزه اشتغال، ۳ مرکز در حوزه مسکن و یک مرکز در حوزه رسانه با همکاری حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد فعالیت دارند، ادامه داد: تشکیل این مراکز تخصصی برای نظام‌مند کردن ارائه خدمات اشتغال و کارآفرینی و کمک به رفع موانع، مشکلات و تنگنا‌های فضای کسب و کار مددجویان به واسطه امکانات و توانمندی‌های کارآفرینان نیکوکار بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.