وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با سند همکاری با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه امضای تفاهم نامه با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: حلول ماه ربیع اول و هفته ورزش را خدمت همه زحمت کشان در عرصه ورزش، چه قهرمانی و چه همگانی و همه‌ دوستان که به توسعه ورزش در کشور کمک می‌کنند تبریک می‌گویم و امیدوار هستم که این هفته بتوانیم از فرصت‌هایی که به دست می‌آوریم گزارش عملکرد خودمان را به مردم نشان دهیم و همچنین بتوانیم شرایط را به وجود بیاوریم که مردم بیشتری تشویق به فعالیت ورزشی و جسمی شوند.

وی افزود: توسعه یک کشور نیازمند مردمی است که به لحاظ جسمی و روحی از یک سلامت مناسبی رو به رو باشند و ورزش هم به عنوان ارزان‌ترین ابزار برای پر کردن اوقات فراغت مردم و همچنین ایجاد شور و نشاط در جامعه محسوب می‌شود و همچنین می‌تواند باعث وحدت و غرور ملی شود.

او گفت: در همین شرایط اخیر جامعه که به علت تحریم‌های ظالمانه آمریکا و همچنین شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی در کشور زیاد شده است، یک پیروزی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چه شور و شعفی در بین مردم ایجاد کرد و امیدوار هستیم این پیروزی‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

سلطانی فر گفت: اما در ارتباط با سندی که ما ۵ سال قبل مبادله کردیم، اساس و پایه‌ای برای تعریف چگونگی همکاری و استفاده از ظرفیت متقابل این دو بخش بود. خوشبختانه در شرایط حاضر یک بلوغ خوبی بین مدیران و کارشناس‌های دو وزارت خانه به وجود آمده که امید وارم بهتر از گذشته از این ظرفیت‌ها استفاده شود. بعد از جلسات مختلف بین کارشناسان و معاونان دو وزارتخانه پیش نویس سند جدید تنظیم شد و به امید خدا در آینده از ظرفیت‌های مختلف این دو بخش استفاده شود. به عنوان مثال بخش گردشگری، بخشی با توجیه اقتصادی بسیار بالا اشتغال زایی خیلی سریع و سرمایه گذاری کم می تواند مشکلات اقتصادی را کمتر کند و ورزش هم که ارزان‌ترین و موثر‌ترین ابزار برای شادی مردم و ایجاد وحدت ملی بین مردم است.

سلطانی فر در ارتباط با این تفاهم نامه و تشویق فدراسیون‌ها به پذیرفتن میزبانی‌ها بیشتر عنوان کرد: ما با توجه به ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌ها کشور، و هزاران استادیوم و سالن‌های ورزشی ساخته شده از جهت توانایی میزبانی همواره پیشگام بودیم. الان هم برای ۲۰۲۷ پیشنهاد میزبانی جام ملت‌های آسیا را دادیم و همچنین برای رویداد‌های مهم بین المللی در رشته‌های سالنی ما می توانیم میزبانی مسابقات جهانی را داشته باشیم، اما امیدواریم این شرایط خاتمه پیدا کند و ملت قهرمان ما همانطور که در چهل سال گذشته نشان دادند، بتوانند سر بلند از این تحریم‌های ظالمانه بیرون آیند و با خاتمه این تحریم‌ها حتما میزبانی‌های ما گسترده می‌شود و حضور گردشگران خارجی گسترش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دستت درد نکند. بودجه برای امثال شما و ورزش توصیه شما به ما
آخرین اخبار