حاجی‌بیگی گفت: طول عمر خون‌های اهدا شده ۳۵ روز است و به همین دلیل باید روزانه از افراد دارای شرایط بدنی مناسب خون گرفته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در خصوص کاهش شدید ذخایر خونی کشور، اظهار کرد: همیشه به دلیل تغییرات آب و هوایی کشور مقدار خون دریافتی در فصول سرد سال کاهش پیدا می‌کند ,  امسال هم  با توجه به شرایط خاص حاکم بر بر کشور این مشکل پررنگ‌تر شده است.

او گفت: مراکز انتقال خون روزانه به طور کامل ضدعفونی می‌شوند به همین دلیل  مردم نباید دغدغه ابتلا به کرونا در این مراکز را داشته باشند و همه افراد باید بدانند که بیماری کرونا از طریق مجاری تنفسی و مخاط منتقل می‌شود و هیچ ارتباطی با اهدای خون ندارد. 

حاجی بیگی بیان کرد: ۱۶ درصد خون اهدایی مردم پایتخت در شهر تهران و ۲۵ درصد از آن در شهرستان‌های استان تهران مصرف می‌شود و در حال حاضر آمار مصرف خون اهدایی در شهر تهران بالاست.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: نمی‌توانیم خون دریافتی را برای طولانی مدت در در دمای اتاق نگهداری کنیم، و باید دانست که طول عمر پلاکت های دریافتی ۳ روز و طول عمر خون‌های اهدا شده ۳۵ روز است و به همین دلیل باید روزانه از افراد دارای شرایط بدنی مناسب خون گرفته شود تا بتوانیم به بیماران نیازمند خون مانند بیماران تالاسمی خون تزریق کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار