۷۵ درصد مخازن سد‌های سیستان و بلوچستان آبگیری شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد مخازن سد‌های این استان آبگیری شده که نسبت به سال آبی گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

محمد دلمرادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی سد‌های مخزنی در دست بهره‌برداری سیستان و بلوچستان حدود ۲ میلیارد متر مکعب است که با اتمام ۱۱ سد در دست مطالعه و همچنین چهار سد در دست اجرا، ظرفیت ذخیره سازی سد‌های استان به بیشاز ۳.۵ میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.

او سد‌های در دست بهره‌برداری سیستان و بلوچستان را ۲۷ سد عنوان کرد و گفت: از این تعداد هفت سد مخزنی، ۱۵ سد تغذیه‌ای و پنج سد انحرافی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: هم‌اینک چهار سد مخزنی شامل سد کهیر در چابهار، سد شهریکور در مهرستان، سد ماشکید سفلی در سراوان و سد گوهرکوه در شهرستان خاش در دست اجراست.

او بیان کرد: در حالیکه متوسط بارندگی کشوری ۲۵۰ میلی‌متر است متوسط بارندگی در سیستان و بلوچستان ۱۰۳ میلی‌متر بوده که اغلب این بارندگی‌ها با شدت زیاد و مدت کم باعث خسارت‌های فراوان شده و از کنترل خارج می‌شود.

دلمرادی ادامه داد: این شرکت همچنین ۲ طرح تامین آب در مجموع به طول ۱۲۱ کیلومتر در شهر‌های زاهدان و سوران و هشت طرح شبکه آبیاری و زهکشی را در سطح استان در دست اجرا دارد.

او گفت: در بخش سواحل و رودخانه‌ها نیز، پروژه‌های کنترل و مهار سیلاب، مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌های سیستان و بلوچستان و پروژه‌های توسعه‌ای در راستای جهش تولید در دستور کار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار