حسین صالحیان شهردار بوشهر در نشستی با حضور مسئولان استان معارفه شد.

شهردار بوشهر معارفه شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین صالحیان که هفدهم شهریور به عنوان شهردار بوشهر انتخاب شد و به تازگی وزیر کشور حکم انتصاب او را امضا کرده است، امروز در مراسمی با حضور استاندار بوشهر و دیگر مسئولان استان در تالار کوثر استانداری، معرفی شد.

صالحیان متولد ۱۳۴۶ در یزد است و کارشناسی ارشد در رشته کشاورزی (زراعت) دارد.

سابقه کارش در شهرداری یزد به ۲۳ سال می‌رسد و مسئولیت‌هایی بر عهده داشته از جمله معاون سازمان پارک‌ها و فضای سبز، رئیس زیباسازی شهرداری، مدیر ستاد شهر سالم یزد، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری، رئیس سازمان تاکسیرانی، رئیس سازمان اتوبوسرانی و معاون خدمات شهری بوده است.


بیشتر بخوانید


سید نورالدین امیری به عنوان چهارمین شهردار منتخب شورای کنونی که شهریور ۹۷ به عنوان شهردار بوشهر انتخاب شده بود در ۱۵ اردیبهشت ۹۹ استعفا کرد و پس از آن شورای شهر بوشهر، ۲۹ اردیبهشت فردین خورشیدیان را با اکثریت آراء لازم به عنوان شهردار منتخب بندر بوشهر تعیین کرد، اما بعد مشخص شد که شهردار منتخب شورا مورد تایید قرار نگرفته است.

بر همین اساس هفدهم شهریور چهار نفر به عنوان نامزد تصدی شهرداری بوشهر برنامه‌های خود را بیان کردند که صالحیان انتخاب شد.

مدیریت شهری دچار روزمرگی نشود

استاندار بوشهر در مراسم معارفه شهردار بوشهر از او خواست که مدیریت شهری دچار روزمرگی نشود و قاطعانه به دنبال برنامه‌ها برود.

عبدالکریم گراوند  افزود: در این مدت به هر انتخابی احترام گذاشته‌ایم و هیچگونه مداخله و توصیه و سفارشی از جانب ما برای انتخاب شهردار نبوده است.

او با بیان ویژگی‌های و جاذبه‌های گردشگری بوشهر و اشاره به شباهت‌های بوشهر و یزد، فرهنگ مدارا و تحمل را از ویژگی‌های مشترک مردم این دو شهر عنوان کرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه ثبات مدیریت باعث پیشرفت می‌شود، ادامه داد:  وقتی شهری در چهار سال سه شهردار عوض کند نتیجه‎ای بهتر از شرایط کنونی ندارد.

گراوند از شهردار بوشهر خواست در این ۱۱ ماه بخشی از طرح‌هایی را که با تاخیر مواجه شده و باعث نارضایتی مردم شده است، به سرانجام برساند.

او گفت: در این مدت باقیمانده از عمر شورا که فرصت کمی نیست، می‌شود چهره‌ای کارآمد از شورا و شهرداری نشان داد. مدیریت استان و شهرستان نیز تمام قد پشت سر شهرداری است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: از شهرداری مرکز استان به عنوان پیشانی شهرداری‌های استان حمایت می‌کند، زیرا با عملکرد موفق شهردار مرکز استان سایر شهرداران این استان نیز می‎‏توانند الگوبرداری کنند.

گراوند درباره ارزش افزوده نیز گفت: در حوزه عمرانی روستایی از سال ۹۰ تا ۹۲، ۲۴ میلیارد تومان جمع مبلغ ارزش افزوده روستا‌های این استان بود، اما از سال ۹۲ تا ۹۸، هزار و ۱۰میلیارد تومان اعتبار میان روستا‌های استان توزیع شد.

بوشهری‌ها خواسته‌هایشان را به شهرداری بگویند

شهردار بوشهر هم گفت: ساماندهی طرح‌‏های نیمه‌‏تمام، مباحث فرهنگی، مسائل مرتبط با پایداری شهر بوشهر، محیط زیست، وصول مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌‏ها برای پیشبرد هر چه بهتر امور از اولویت‎های کاری‌ام در مدت فعالیت در این مسئولیت است.

حسین صالحیان افزود: زمان تا پایان این دوره شورا کوتاه است، ولی به عنوان شهردار جدید برای این دوره شورا کار نمی‌کنم و با همکاری تمامی کارکنان شهرداری و همراهی مردم کار را پیش خواهیم برد.

او، وصول مطالبات از ادارات و سازمان‎های مختلف را از اولویت‌های شهرداری دانست و  بر بهبود شرایط مبلمان شهری تاکید کرد.

شهردار بوشهر درباره نشست‎های شورای شهر نیز بیان کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا نمایندگان مردم در شورا حضور داشته باشند، زیرا حضور اعضای شورا برای شهردار قوت قلب است و زمینه ارتباط راحت‌تر شهردار با مردم را فراهم می‏‌کند.

صالحیان گفت: در بازدید از محله‌ها با مردم گفت و گو خواهیم کرد و مردم نیز با رویکرد مطالبه‌گری خواسته‌های خود را مطرح کنند.

او بیان کرد: شهرداری تعطیلی ندارد و باید همواره در مسیر ارائه خدمت به مردم گام برداشت.

در این نشست حسین صالحیان به عنوان شهردار جدید بوشهر معارفه و از سید نورالدین امیری شهردار سابق بوشهر قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.