به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از اداره ارتباطات و امور بینالملل بنیاد ملی بازیهای رایانهای ششمین کنفرانس «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» با نگاهی ویژه به پژوهشهای مرتبط با بازیهای دیجیتال؛ از کودکی تا سالمندی در روزهای ۳۰ بهمن و ۱ اسفند با همکاری مشترک دانشگاه اصفهان و بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار میشود و در این راستا محورهای مقالات در حوزه «کودکان و بازیهای دیجیتال» اعلام شد.
آموزش کودکان و بازیهای دیجیتال، کودکان با نیازهای خاص (اختلالات یادگیری، اوتیسم، ADHD، OCD، ...) و درمانگری دیجیتال، بازیهای دیجیتال و مدیریت حوادث (طلاق، سوگواری، تکوالدی، بیماریهای خاص و...)، کودکان، رژیم مصرف و سواد بازی (مهار اعتیاد، مدیریت زمان، ارتقاء مهارتهای تفکر انتقادی و...)، اختلالات رفتاری در کودکان (خشونت، اضطراب، استرس و...)، نقش بازیهای دیجیتال در یادگیری مهارتهای اجتماعی توسط کودکان، بازیهای دیجیتال و مهارتهای خود مراقبتی، مهارتآموزی مفاهیم مالی و کسبوکار در بازیهای دیجیتال، بررسی اثرات جسمی بازیهای دیجیتال بر کودکان (چاقی، رشد و...)، حقوق کودکان در بازیهای دیجیتال، دایهگری دیجیتال، سالمندان در نگاه کودکان، نقش بازیهای رایانهای در دلبستگی کودک و والدین، و توانبخشی حرکتی و شناختی به کمک بازیهای دیجیتال محورهای اعلام شده برای ارسال مقاله به این رویداد علمی و پژوهشی است.
دانشگاه اصفهان در ششمین دوره برگزاری این کنفرانس، همراهی و همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای را به عنوان برگزارکننده در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر برپایی این کنفرانس به منظور توسعه مطالعات بازی و توسعه همکاریها برای تقویت مبانی نظری حوزه بازیپژوهی خواهد داشت.
در این دوره بنیاد ملی بازیهای رایانهای علاوه بر حمایتهای معنوی و محتوایی از این رویداد، مجموعا ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی را برای مقالات منتخب در حوزه «کودکان و بازیهای دیجیتال» در نظر گرفته است.
این کنفرانس امسال نیز از حمایت نهادهای معتبر علمی، فرهنگی و اجتماعی سود میبرد که مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) نیز یکی از حامیان این رویداد پژوهشی صنعت بازی کشور است.
براساس برنامهریزیهای انجام شده ششمین کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» با توجه به شرایط کرونایی کشور بهصورت آنلاین برگزار میشود.
بیشتر بخوانید
قوانین مرتبط با بازیهای رایانهای از ابتدا تاکنون
انتهای پیام/