چین به آمریکا هشدار داد به تلافی بازداشت و پیگرد قانونی برخی از دانشمندان این کشور در آمریکا، اتباع آمریکایی را بازداشت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه وال استریت ژورنال به نقل از منابع وابسته به خود نوشت که مقامات چینی به همتایان آمریکایی خود هشدار داده اند به تلافی بازداشت و پیگرد قانونی برخی از دانشمندان وابسته به ارتش این کشور در آمریکا، اتباع آمریکایی را بازداشت کنند.

به نوشته این نشریه، این هشدار‌ها بار‌ها از طریق چند کانال مختلف سیاسی به اطلاع مقامات آمریکایی رسیده است.

چین پس از آن تصمیم به بازداشت اتباع آمریکایی در این کشور را گرفت که تاکنون چند دانشمند چینی در آمریکا به اتهامات نامشخص بازداشت و دادگاهی شده اند.

به نوشته وال استریت ژورنال، تابستان امسال تانگ هوآن، پژوهشگر چینی دانشگاه کالیفرنیا به اتهام تقلب در ویزا بازداشت شد. به گفته دادستان‌های آمریکایی، او در تقاضای ویزای خود گفته بود هیچ ارتباطی با ارتش آزادی‌بخش خلق چین ندارد. با این حال، اف بی آی در خانه اش عکس‌هایی با لباس نظامی کشف کرده بودند.

آمریکا پیش از این یک دانشمند دیگر به نام چن سونگ را که در دانشگاه استنفورد مشغول پژوهش بود، با همین اتهام بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۴۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
چرافکرمیکنیدچین تافته ازبافته جداودوست ماایرانی های مسلمانه؟ چین حتی به مسلمانان کشورخودشم اعتمادنداره وارزشی براشون قایل نیست به مسلمانان چینی برای اینکه به حج بروندبهشون جی پی اس وصل میکنندوقبل ازرفتن دوره میهن پرستی میدن یعنی اول چین بعد اعتقادشما...بعدافکرمیکنیداینها مفت ومجانی بدنبال کمک بماهستن تااینروزای سختو بگذرونیم؟اینهادنبال بازارداخلی وفروش اجناس ومنفعت بردنن خدامیدونه اگه پاشون به ایران بازبشه چجوری بایددراینده پسشون بزنیم تاریخ قدیم ومعاصرچین ورفتارش بادیگرانوببینیدتاییدحرفمه.خدامیدونه دولت روحانی چه امتیازاتی درقرارداد۲۵ساله داره میده حرف درستوحضرت امام میزدکه میگفت باید نه شرقی نه غربی باشه
آخرین اخبار